Skip to main content

Ζέρβας: Πρώτο πρόβλημα το κυκλοφοριακό - Μονόδρομος τα μεγάλα έργα

Μακράν το πρώτο πρόβλημα στην πόλη χαρακτήρισε το κυκλοφοριακό ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, που παρουσίασε τις δράσεις του δήμου για την αντιμετώπισή του

Τις πρωτοβουλίες του δήμου για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους που επικρατεί το τελευταίο διάστημα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης παρουσίασε ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου που πραγματοποιείται με τηλεδιάσκεψη.

Ο δήμαρχος τόνισε ότι με το άνοιγμα της αγοράς και την επαναλειτουργία όλων των δραστηριοτήτων η πόλη ασφυκτιά στους δρόμους, ειδικά την ώρα αιχμής.

Όπως είπε, το κυκλοφοριακό είναι μακράν το πρώτο πρόβλημα στην πόλη, γεγονός που έχει φέρει και πάλι στο προσκήνιο το ζήτημα των υποδομών της πόλης. «Έχασε η πόλη μια ολόκληρη δεκαετία που θα μπορούσε και θα έπρεπε να έχει τελειωμένες και λειτουργικές νέες υποδομές. Μια δεκαετία που λόγω οικονομικής κρίσης, η αυτοκίνηση ήταν περιορισμένη και η κατάσταση ανεκτή, χάθηκε. Τώρα με την ανάκαμψη, με την έξοδο από την πανδημία, το 2021 μας βρίσκει όπως μας άφησε το 2010. Ο ίδιος περιφερειακός, κανένα καινούργιο μέσω σταθερής τροχιάς, την υποθαλάσια την έχουμε ξεχάσει, με ακόμη περισσότερη χρήση αυτοκινήτου λόγω της πανδημίας και της δυσπιστίας του κόσμου για τις υγειονομικές συνθήκες στα μέσα μαζικής μεταφοράς», είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Ζέρβας τόνισε πως ο ΟΑΣΘ είναι καλύτερος συγκριτικά με δύο χρόνια πριν, έχει διπλασιαστεί το δίκτυο ποδηλατοδρόμων, πέρα από τα ποδήλατα υπάρχουν και ηλεκτρικά, πατίνια, ενώ μικρά εναλλακτικά οχήματα κυκλοφορούν στους δρόμους της πόλης. Επίσης, τόνισε ότι η Δημοτική Αστυνομία κάνει εξαιρετική δουλειά έχοντας, με την ίδια δύναμη των 80 στελεχών, πολλαπλασιάσει τους ελέγχους. «Ο ελέφαντας στο δωμάτιο είναι ότι η Θεσσαλονίκη ως έχει, μέχρι να τελειώσει το μετρό, να ολοκληρωθεί το fly over και να ενταχθεί πλήρως ο συγκοινωνιακός της χάρτης, δεν έχει πολλές επιλογές. Το δίκτυο είναι πεπερασμένο και η ζήτηση παραμένει μεγάλη», είπε και ανέφερε τις δράσεις της δημοτικής αρχής για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι οι εξής:

• Δημιουργία χώρων στάθμευσης
• Ενίσχυση ποδηλατοκίνησης και εναλλακτική κινητικότητα
• Αυστηροποίηση των ελέγχων
• Συνεργασία σε καθημερινή βάση με την Τροχαία, με μικτά κλιμάκια και πλήρη λειτουργία του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου
• Στήριξη του ΟΑΣΘ στην πράξη
• Σταθερή στήριξη για την ολοκλήρωση του μετρό, της υποδομής γύρω από την οποία δομείται όλος ο κυκλοφοριακός χάρτης της πόλης
• Λύση στην επικάλυψη αρμοδιοτήτων με την παραχώρηση φωτεινών σηματοδοτών στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Ο κ. Ζέρβας υπογράμισε πως ο οδικός χάρτης είναι πιο απαραίτητος από ποτέ, όπως και το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, ενώ χαρακτήρισε μονόδρομο τα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα υποδομής.

Επίθεση της αντιπολίτευσης για τους ποδηλατόδρομους

Η τοποθέτηση του δημάρχου για την προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου προκάλεσε την αντίδραση δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης, οι οποίοι χαρακτήρισαν ανεπαρκές το δίκτυο ποδηλατοδρόμων.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα», Βασίλης Γάκης, στηλίτευσε μάλιστα το γεγονός ότι ο δήμαρχος επέλεξε να κάνει βόλτα με τον Αμερικανό πρέσβη Τζέφρι Πάιατ στον ποδηλατόδρομο της Νέας Παραλίας, ο οποίος χαράχτηκε 15 χρόνια πριν και κατασκευάστηκε επί άλλης διοίκησης. Μάλιστα παρομοίασε την ποδηλατάδα με… πορτοκαλάδα, λέγοντας ότι ο ποδηλατόδρομος της Κ. Καραμανλή είχε χρόνο ζωής ωσάν την πόση μίας πορτοκαλάδας. Παράλληλα, ανέφερε ότι το δίκτυο περιορίζεται μόνο σε δρόμους παράλληλους με τη θάλασσα και όχι στους κάθετους δρόμους. «Να συμφωνήσω με τη χαμένη δεκαετία, αλλά πρέπει να ακούσουμε ποιος είναι ο στρατηγικός σχεδιασμός που θα ενισχύσει το εναλλακτικό μέσο», τόνισε ο κ. Γάκης.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της παράταξης «Η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον», Γιώργος Ορφανός, επισήμανε ότι οι ποδηλατόδρομοι σε Καραμανλή και Παπάφη δεν έχουν ολιστική προσέγγιση, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορεί ένας ποδηλατόδρομος να μην οδηγεί πουθενά».

Την ίδια εκτίμηση εξέφρασε και ο επικεφαλής της παράταξης «ΠΟΛΗχρωμη Θεσσαλονίκη», συγκοινωνιολόγος Σπύρος Βούγιας. «Και οι δύο πειραματικοί ποδηλατόδρομοι δεν μπορούν να οδηγούν στη δήλωση του δημάρχου ότι διπλασιάσαμε το δίκτυο ποδηλατοδρόμων. Κανένας δεν μένει στα τσαλαπατημενα πασσαλάκια της Καραμανλή και στην αγχώδη κίνηση στην παραλία. Άλλες είναι οι προδιαγραφές ενός δικτύου ποδηλατοδρόμων», είπε μεταξύ άλλων και πρόσθεσε πως η ανακοίνωση για τους ποδηλατοδρόμους πρέπει να μετουσιωθεί σε έργο.