Skip to main content

Παρέμβαση Νοτοπούλου στη Βουλή για κυκλοφοριακό και ποδηλατοδρόμους στη Θεσσαλονίκη

Το ωράριο των φορτοεκφορτώσεων που φαίνεται να έχει επιβαρύνει το κυκλοφοριακό και οι ποδηλατόδρομοι θίγονται σε σχετική ερώτηση.

Στη Βουλή φέρνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία το κυκλοφοριακό πρόβλημα που διαρκώς επιδεινώνεται στην Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία της βουλευτή Α' Θεσσαλονίκης Κατερίνας Νοτοπούλου.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το κείμενο της ερώτησης «επειδή το κυκλοφοριακό έχει αναχθεί σε ένα από τα κυριότερα προβλήματα του πολεοδομικού συγκροτήματος και οι φορτοεκφορτώσεις έχουν άμεση σχέση με το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης οι βουλευτές ρωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς:

1.      Γιατί δεν εφαρμόζεται το νέο θεσμικό πλαίσιο και η ισχύουσα νομοθεσία που καθορίζει το καθεστώς των φορτοεκφορτώσεων;

2.      Τι μέτρα προτίθενται να λάβουν για την επίλυση του προβλήματος των φορτοεκφορτώσεων, που έχει καταστεί μείζον ανάγοντας το κυκλοφοριακό ως το μεγαλύτερο πρόβλημα του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης;»

Παράλληλα επισημαίνεται, «ο θάνατος της 42 χρονης ποδηλάτισσας στην Θεσσαλονίκη πριν από λίγες ημέρες,  άνοιξε με τον πλέον τραγικό τρόπο τη συζήτηση σχετικά με την ασφάλεια των ποδηλατοδρόμων στην πόλη» θέμα το οποίο η Κατερίνα Νοτοπούλου ανέδειξε και χθες κατά την ειδική συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το κυκλοφοριακό.

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ σημειώνει ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης, κάνοντας χρήση διάταξης της κυβέρνησης στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας με την οποία παρείχε την δυνατότητα στους δήμους να προχωρήσουν σε προσωρινές ποδηλατοδρομήσεις και πεζοδρομήσεις, προχώρησε στη δημιουργία δυο προσωρινών ποδηλατοδρόμων.

Έναν στην οδό Κωνσταντίνου Καραμανλή μήκους 3,5 χλμ και έναν στην παραλιακή Λεωφόρο Νίκης μήκους 2 περίπου χλμ, οι οποίοι σήμερα τυπικά και ουσιαστικά είναι παράνομοι καθώς δεν έχει εκδοθεί νέα ΚΥΑ που να νομιμοποιεί και να καλύπτει την ύπαρξη και λειτουργία τους.

Επειδή οι δύο προσωρινοί ποδηλατόδρομοι τυπικά και ουσιαστικά είναι παράνομοι  και παραμένουν επικίνδυνοι για τους ποδηλάτες, κατατέθηκε στους  υπουργούς Προστασίας του Πολίτη ,  Περιβάλλοντος και Ενέργειας Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών εάν γνωρίζουν ότι οι παραπάνω ποδηλατόδρομοι λειτουργούν παράνομα αφού ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν τους έχει αδειοδοτήσει και η ισχύς της ΚΥΑ που κάλυπτε την λειτουργία τους έληξε στις 30.09.2021, τι μέτρα προτίθενται να πάρουν για την αντιμετώπιση αυτής της επικίνδυνης κατάστασης και εάν θα καταργηθούν οι προσωρινοί ποδηλατόδρομοι και τέλος τι μέτρα προτίθενται να πάρουν προκειμένου να δημιουργηθούν ποδηλατόδρομοι που θα καλύπτουν τις προδιαγραφές της νομοθεσίας και θα διασφαλίζουν την ασφάλεια των χρηστών.