Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Μαθητές από όλη τη χώρα μαθαίνουν τα συναισθήματά τους στο Κολλέγιο Ανατόλια

Η χαρά των μαθητών στο Κολλέγιο Ανατόλια δεν κρύβεται, καθώς για τρεις μοναδικές εβδομάδες γίνονται... ειδήμονες στο μάθημα που διάλεξαν οι ίδιοι.

Ενθουσιασμός, χαμόγελα και... γνωστική ψυχολογία αποτελούν μέρος του καλοκαιριού για 18 μαθητές που επέλεξαν να παρακολουθήσουν το μάθημα «Θεμελειώδεις Αρχές Ψυχολογίας» του Κέντρου για Χαρισματικά-Ταλαντούχα Παιδιά του Κολλεγίου Ανατόλια/ CTY Greece, στη Θεσσαλονίκη.

Οι μαθητές, ηλικίας 13 έως και 16 ετών, επέλεξαν, ανάμεσα σε μία πληθώρα μαθημάτων, να εμβαθύνουν τις γνώσεις στους στην ψυχολογία και έτσι για τρεις εβδομάδες παρακολουθούν καθημερινά μαθήματα στις εγκαταστάσεις του Κολλεγίου Ανατόλια, κάνουν πειράματα γνωστικής ψυχολογίας και συζητούν τα ευρήματά τους. Ίσως το πιο σημαντικό από όλα, όμως, είναι ότι οι νεαροί επιστήμονες ξεφεύγουν από τη ρουτίνα τους και τους δίνεται η ευκαιρία να γνωρίσουν συνομήλικους τους από διάφορες περιοχές της χώρας, με τους οποίους έχουν κοινά ενδιαφέροντα.

Το Κέντρο για Χαρισματικά-Ταλαντούχα Παιδιά φιλοξενεί συνολικά 298 μαθητές/τριες από την Ελλάδα, αλλά και από την Κύπρο, οι οποίοι έχουν τη δυνατότητα να εμβαθύνουν σε επίπεδο πανεπιστημίου τις γνώσεις τους πάνω σε ένα μάθημα, όπως η Ψυχολογία ή οι Πιθανότητες & Θεωρία Παιγνίων, ακόμα και η Κρυπτολογία. Οι 270 μαθητές/τριες παρακολουθούν τα διά ζώσης προγράμματα διάρκειας τριών εβδομάδων στη Θεσσαλονίκη (Κολλέγιο Ανατόλια) και στην Αθήνα (OTEAcademy). Από την έναρξη του προγράμματος το 2013 μέχρι σήμερα σχεδόν 7.000 παιδιά Δημοτικού, Γυμνασίου, και Λυκείου έχουν παρακολουθήσει τα μαθήματα και προγράμματα του CTY Greece. Το πρόγραμμα δημιουργήθηκε το 2013 με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και με την τεχνογνωσία στην εκπαίδευση μαθητών με υψηλές ακαδημαϊκές ικανότητες του Center for Talented Youth του Πανεπιστημίου Johns Hopkins των ΗΠΑ.

Η Δρ Γεωργία Τσουλφά, διευθύντρια του Κέντρου για Χαρισματικά - Ταλαντούχα Παιδιά/ CTY Greece του Κολλεγίου Ανατόλια, ανέφερε ότι στα μαθήματα που μπορούν να παρακολουθήσουν τα παιδιά υπάρχει μία διαφορετική μαθησιακή προσέγγιση και ότι είναι μία διέξοδος για τους μαθητές με εξαιρετικές ικανότητες, οι οποίες όμως δεν ευδοκιμούν πλήρως στα τυπικά σχολεία. Η Δρ Τσούφλα σημείωσε ότι οι εν λόγω μαθητές είναι «ένας πλούτος ακαδημαϊκός, ο οποίος είναι πολύτιμος» και ότι στο πρόγραμμα προσφέρονται στα παιδιά μαθήματα του ενδιαφέροντός τους. Τέλος, η διευθύντρια του Κέντρου υπογράμμισε ότι τα παιδιά καλλιεργούν μέσω των μαθημάτων τις κοινωνικοσυναισθηματικές τους δεξιότητες και, αναφερόμενη στο μάθημα της γνωστικής ψυχολογίας, τόνισε ότι, ασχέτως της κατεύθυνσης που θα ακολουθήσουν μετέπειτα οι μαθητές, η σημασία των ανθρωπιστικών σπουδών είναι καθοριστική για την ανάπτυξη όλων των επιστημόνων.

Ο Δρ Πάνος Βλάχος, πρόεδρος του Κολλεγίου Ανατόλια, τόνισε ότι το σχολείο μέσα στο καλοκαίρι έχει μεγάλη σειρά προγραμμάτων, όπως είναι το Κέντρο Χαρισματικών Παιδιών ή το Καλοκαιρινό Μουσικό Πρόγραμμα, και δήλωσε χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για «ένα σχολείο που δεν σταματά ποτέ».

Το όνειρα των γονιών η πραγματικότητα των παιδιών

Η Ευστρατία, αν και βρίσκεται ακόμα στην πρώτη εβδομάδα του προγράμματος, είναι κατενθουσιασμένη με τα όσα έχει μάθει μέχρι στιγμής για τη γνωστική ψυχολογία, αλλά και με τους φίλους που έχει αποκτήσει. Όπως εξηγεί στη Voria.gr, η 15χρονη μαθήτρια ήρθε από τη Λέσβο για να παρακολουθήσει συγκεκριμένα το μάθημα «Θεμελειώδεις Αρχές Ψυχολογίας» και μάλιστα αναφέρει ότι η χαρά της όταν έμαθε ότι θα βρίσκεται ανάμεσα στους 18 τυχερούς μαθητές ήταν τεράστια, όχι, όμως, μόνο για εκείνη αλλά και για την οικογένειά της. Ο μπαμπάς της ήθελε κι εκείνος όταν ήταν μαθητής να έρθει στο Ανατόλια, αλλά εκείνη την εποχή, όπως εξηγεί, τα πράγματα ήταν σαφώς δυσκολότερα και δεν το κατόρθωσε. Σημειώνεται ότι η Ευστρατία ανήκει στο 53% των συμμετεχόντων που βρίσκονται στο πρόγραμμα με υποτροφία, οπότε δεν χρειάζεται να πληρώσει τη διαμονή και τη διατροφή της. «Το πρόγραμμα σου δίνει την ευκαιρία να μάθεις πράγματα, τα οποία δεν έχεις τη δυνατότητα να τα διδαχθείς στο σχολείο. Ανεξαρτήτως της οικονομικής σου κατάστασης μπορείς να συμμετέχεις καθώς μετρούν περισσότερο οι ικανότητές σου», αναφέρει η μαθήτρια.

Παράλληλα, υπάρχουν και μαθητές που είχαν παρακολουθήσει τα προηγούμενα έτη διαδικτυακά τα μαθήματα και φέτος τους δόθηκε η ευκαιρία να τα διδαχθούν δια ζώσης. Αυτή είναι η περίπτωση και για τη 16χρονη Μαριλίτα από τον Βόλο, η οποία δηλώνει ότι όλοι οι μαθητές νιώθουν οικεία και συνεργάζονται εξαιρετικά. «Περνάμε πάρα πολύ ωραία. Κάνουμε πράγματα που μας αρέσουν πάρα πολύ, συζητάμε και αμφιλεγόμενα θέματα».

Πίσω από τον ενθουσιασμό των παιδιών για μάθηση βρίσκεται πάντα και ένας εκπαιδευτικός και στο μάθημα «Θεμελειώδεις Αρχές Ψυχολογίας» την ευθύνη φέρει η Αναστασία Πανίδου, η οποία έχει καταφέρει να κεντρίσει και να διατηρήσει το ενδιαφέρον των μαθητών μέσα από πειράματα, ασκήσεις, ακόμα και συνεντεύξεις που σχετίζονται με τη γνωστική ψυχολογία. Μεταξύ άλλων, οι νεαροί μαθητές έμαθαν για τα στερεότυπα, πώς διαμορφώνονται και πώς επηρεάζουν τις ζωές τους, όπως και για τα συναισθήματά τους, πώς να κατανοούν τι αισθάνονται και πώς να τα διαχειρίζονται με υγιή τρόπο. «Είναι ένα μοναδικό πρόγραμμα», τονίζει στη Voria.gr η κ. Πανίδου και σημειώνει ότι τα παιδιά έχουν πάρα πολλές ιδέες και μαθαίνουν πάρα πολύ γρήγορα. «Το CYT δεν θα το άλλαζα με τίποτα».