Κυριακή 16 Μαΐου 2021
x

Δ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: ΣΕ ΔΥΟ ΜΕ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ ΟΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ

Η δημοτική αρχή αποφασίζει αν θα υλοποιηθεί το σχέδιο της προηγούμενης διοίκησης, με την επιφανειακή ανάπλαση, ή θα κατασκευαστεί και υπόγειο πάρκινγκ

Μέσα στους επόμενους δύο με τρεις μήνες η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης θα έχει καταλήξει οριστικά για το τι πρόκειται να κάνει τελικά με την πλατεία Ελευθερίας. Για το εάν, δηλαδή, θα περιοριστεί στο να υλοποιήσει το σχέδιο της προηγούμενης διοίκησης για την επιφανειακή ανάπλαση της πλατείας με την κατασκευή του "πάρκου Μνήμης" ή εάν θα προχωρήσει και στην κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ, όπως επιθυμεί η ίδια. Καθοριστικό ρόλο στην τελική απόφαση της διοίκησης του δήμου θα παίξουν η τελική αποτύπωση των αρχαιοτήτων οι οποίες βρίσκονται στο πάνω μέρος της πλατείας, από το νοητό ύψος της οδού Καλαποθάκη έως την οδό Μητροπόλεως, αλλά, κυρίως, το αποτέλεσμα της οικονομοτεχνικής αξιολόγησης την οποία κάνουν οι υπηρεσίες του δήμου σχετικά με το υπόγειο πάρκινγκ.

Χθες ο δήμαρχος Κωνσταντίνος Ζέρβας μαζί με τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων Μάκη Κυριζίδη επισκέφθηκαν την πλατεία όπου ενημερώθηκαν από τις εκπροσώπους της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας για την εξέλιξη των αρχαιολογικών εργασιών. Όπως εξήγησε στη Voria.gr ο κ. Κυριζίδης "πρόκειται ουσιαστικά για την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών της προηγούμενης μελέτης, καθώς το έργο είχε εγκαταλειφθεί σχεδόν στην αρχή του από τον προηγούμενο ανάδοχο. Είχαν ολοκληρωθεί μόλις τα 2/10 των εργασιών και τώρα προχωρήσαμε σε μια νέα σύμβαση προκειμένου να τις τελειώσουμε". Σύμφωνα με τον ίδιο, οι εργασίες αυτές πρόκειται να τελειώσουν μέσα στους επόμενους δύο με τρεις μήνες.

Παράλληλα, όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος, οι υπηρεσίες του δήμου προχωρούν και σε μια οικονομοτεχνική προεργασία, διερευνώντας τη δυνατότητα κατασκευής συγχρόνως και υπόγειου πάρκινγκ. Υπενθυμίζεται ότι εξ αρχής ο κ. Ζέρβας είχε διαφωνήσει με το σχέδιο ανάπλασης της διοίκησης Μπουτάρη, ζητώντας να περιληφθεί σε αυτό και η κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης. "Δεν είναι όραμά μας να παραδώσουμε άλλα πέντε παγκάκια και τέσσερα δέντρα. Για κάποιους μπορεί αυτό να αποτελεί όραμα. Για μας όχι. Γι' αυτό θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα ώστε να κατασκευαστεί και το υπόγειο πάρκινγκ και πιστεύω ότι τελικά θα γίνει", δηλώνει ο κ. Κυριζίδης.

Η οικονομοτεχνική διερεύνηση, αφού λάβει υπόψη της και την τελική αποτύπωση των αρχαιοτήτων, θα εξετάσει όλες τις πτυχές του έργου της κατασκευής του υπόγειου πάρκινγκ. Από τη χωρητικότητά του, τα επίπεδα στα οποία μπορεί να αναπτυχθεί, τις τυχόν τεχνικές δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν λόγω της άμεσης γειτνίασης με τη θάλασσα και φυσικά και το εκτιμώμενο κόστος του έργου. Όπως έχει δηλωθεί και παλαιότερα, το πάρκινγκ, εφόσον τελικά αποφασιστεί η κατασκευή του, θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ. Σύμφωνα με παλαιότερες προσεγγίσεις η δυναμικότητα του υπόγειου χώρου στάθμευσης θα είναι της τάξης των 200 έως 220 θέσεων και θα αναπτυχθεί σε δύο επίπεδα, το δε εκτιμώμενο κόστος υπερβαίνει τα 20 εκατ. ευρώ. Όλα αυτά βεβαίως, μπορούν να διαφοροποιηθούν, αναλόγως των επεξεργασιών που κάνουν οι υπηρεσίες του δήμου.

Όσον αφορά τα χρήματα για την επιφανειακή ανάπλαση της πλατείας, στη βάση του προηγούμενου σχεδίου, "αυτά υπάρχουν", σημειώνει ο κ. Κυριζίδης. Υπενθυμίζεται ότι ο προϋπολογισμός του έργου μετά την έκπτωση ήταν περίπου 2,4 εκατ. ευρώ, χρήματα τα οποία θα δίνονταν από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το Πράσινο Ταμείο. Τέλος, ο κ. Κυριζίδης αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο, στο διάστημα μετά την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών εργασιών και έως την έναρξη της κατασκευής του υπόγειου πάρκινγκ, εφόσον προκριθεί τελικά αυτή η λύση, ο χώρος της πλατείας να λειτουργήσει και πάλι προσωρινά ως πάρκινγκ.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ