Skip to main content

ΔΙΠΑΕ: Παράνομη πρόσβαση φοιτητών σε διοικητικά έγγραφα καταγγέλλει ο σύλλογος εργαζομένων

Με επιστολή προς στη διοίκηση ο σύλλογος καταγγέλλει ότι σπουδαστές εκτελούν χρέη διοικητικών υπαλλήλων κι έχουν πρόσβαση στις καρτέλες των φοιτητών

Την παράνομη πρόσβαση φοιτητών σε διοικητικά έγγραφα του τμήματος Διοίκησης Οργανισμών, Μάρκετινγκ και Τουρισμού του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος καταγγέλλει ο σύλλογος εργαζομένων του ιδρύματος.

Σύμφωνα με την καταγγελία, η οποία έχει κοινοποιηθεί στη διοίκηση του πανεπιστημίου, φοιτητές του τμήματος εκτελούν χρέη διοικητικών υπαλλήλων κι έχουν πρόσβαση στο φοιτητολόγιο του τμήματος, κάτι που αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό και ποινικό αδίκημα. «Επισημαίνουμε το απαράδεκτο γεγονός ότι φοιτητές του Τμήματος εκτελούν χρέη διοικητικού υπαλλήλου σε βάθος χρόνου, αφού λειτουργούν και εξυπηρετούν από τη θυρίδα του Τμήματος και έχουν πρόσβαση στο φοιτητολόγιο (βαθμολόγια, ατομικά στοιχεία φοιτητών κ.α.) του Τμήματος! Το γεγονός αυτό είναι απόστημα χρόνων που πρέπει να σπάσει εδώ και τώρα! Η πρόσβαση φοιτητών στο φοιτητολόγιο του Τμήματος, με ότι αυτό συνεπάγεται και με την ανοχή των θεσμικών οργάνων του Τμήματος και της Σχολής, εκτός του ότι είναι δεοντολογικά και ηθικά απαράδεκτο, αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό και ποινικό αδίκημα», αναφέρει ο σύλλογος στη σχετική επιστολή.

Όπως είπε στη Voria.gr η γραμματέας του συλλόγου εργαζομένων, Χριστίνα Λαζαρίδου, αυτό αποτελεί μια πάγια πρακτική που οφείλεται στην έλλειψη προσωπικού. «Υπάρχει τραγική υποστελέχωση. Ήμασταν 350 άτομα κι έχουμε μείνει 80. Αυτό όμως δεν αντιμετωπίζεται με εξωθεσμικές διαδικασίες», τόνισε. Η ίδια, εξάλλου, σημείωσε ότι οι καρτέλες, πέρα από τις βαθμολογίες, κάτι στο οποίο είναι προφανώς οξύμωρο να έχουν πρόσβαση οι φοιτητές, περιλαμβάνουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και συγγενικών προσώπων των σπουδαστών.

Η υπόθεση ήρθε στο φως με αφορμή την απόφαση της γενικής συνέλευσης του τμήματος, με την οποία ζητήθηκε η αντικατάσταση διοικητικής υπαλλήλου που εργάζεται στη γραμματεία του τμήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η υπάλληλος χρειάστηκε να απουσιάσει για λόγους υγείας, γεγονός που συζητήθηκε στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης του τμήματος, κατά την οποία εξετάστηκε το ζήτημα καταγγελιών από τον Συνήγορο του Φοιτητή ότι καθυστερούν πολύ οι χορηγήσεις βεβαιώσεων περάτωσης σπουδών. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η συγκεκριμένη υπάλληλος, όταν επέστρεψε, διαπίστωσε ότι κάποιος είχε χρησιμοποιήσει τον προσωπικό της υπολογιστή. Η ίδια, εξάλλου, παρουσίασε στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία φοιτητές εργάζονταν στη γραμματεία.

Ο σύλλογος εργαζομένων τονίζει ότι, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η συνέλευση του τμήματος δεν έχει αρμοδιότητα να συζητήσει, πόσω μάλλον να αποφασίσει σχετικά με τα καθήκοντα των διοικητικών υπαλλήλων του ιδρύματος. Παράλληλα, όμως, καταγγέλλει ότι τη χρήση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων από τον ατομικό υπηρεσιακό φάκελο της υπαλλήλου. «Με έκπληξη διαπιστώσαμε, όπως προκύπτει και αποδεικνύεται από το απόσπασμα πρακτικού που μας κατατέθηκε, ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης του θέματος έγινε αναφορά και χρήση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων από τον ατομικό υπηρεσιακό φάκελο της υπαλλήλου, τα οποία δεν σας παραχωρήθηκαν αρμοδίως, ούτε η υπάλληλος σας έδωσε την άδεια για την πρόσβαση σε αυτόν, χρήση η οποία διώκεται ποινικά. Απορίας άξιο είναι δε ότι η απόφαση αυτή λήφθηκε ομόφωνα από τα μέλη της Συνελεύσεως!», τονίζουν τα μέλη του συλλόγου.

Ο σύλλογος εργαζομένων ζητά την άμεση έγγραφη ανάκληση της απόφασης του τμήματος και την προστασία των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων των διοικητικών υπαλλήλων του ιδρύματος, καθώς επίσης την άμεση και οριστική απομάκρυνση των φοιτητών από τη γραμματεία του τμήματος και από κάθε άλλη γραμματεία της Σχολής Διοίκησης Οικονομίας στην οποία απασχολούνται, ως παράνομη και απαράδεκτη, με την διερεύνηση και απόδοση των ευθυνών σε αυτούς που τους αναλογούν, ενώ επιφυλάσσεται και για περαιτέρω ενέργειες. Παράλληλα, ζητά άμεσα προσλήψεις μόνιμων διοικητικών υπαλλήλων, για να στελεχωθούν οι υπηρεσίες του Ιδρύματος.

Αναφορικά με την καταγγελία, ο πρόεδρος του τμήματος, καθηγητής Θεόδωρος Καργίδης, είπε στη Voria.gr ότι εδώ και χρόνια δεν χρησιμοποιούνται φοιτητές ως εργαζόμενοι στις γραμματείες και δεν έχουν πρόσβαση στα δεδομένα. «Υπάρχει μία περίπτωση που διαπιστώθηκε να υπάρχει ένας φοιτητής στη γραμματεία, όμως ήταν σε άλλο τμήμα και εξυπηρετούσε άλλες ανάγκες. Δεν γνωρίζω αν είχε πρόσβαση. Σαφώς και δεν έπρεπε να είχε πρόσβαση», δήλωσε.

Σε ό,τι αφορά την υπόθεση αντικατάστασης της υπαλλήλου, ο πρόεδρος επισήμανε πως η νομιμότητα της απόφασης της γενικής συνέλευσης βρίσκεται υπό διερεύνηση. «Εμείς ως συνέλευση πήραμε μία απόφαση με βάση κάποια δεδομένα. Τη στείλαμε στον αντιπρόεδρο των διοικητικών υπηρεσιών αλλά ακόμα δεν έχουμε πάρει απάντηση. Αν κριθεί ότι δεν πράξαμε σωστά, θα ανακαλέσουμε την απόφαση», ανέφερε, τονίζοντας πως δεν υπάρχει προσωπικό ζήτημα με τη συγκεκριμένη υπάλληλο, η οποία κρίθηκε ότι θα έπρεπε να αντικατασταθεί, καθώς δεν υπήρχε δυνατότητα να μετακινηθεί επιπλέον άτομο. Ο ίδιος, εξάλλου, παραδέχτηκε ότι υπάρχει πρόβλημα έλλειψης προσωπικού στο τμήμα, στο οποίο φοιτούν 3.500 φοιτητές.