Skip to main content

ΕΛΛΕΤ σε Ζέρβα για μετρό: Είναι σκοταδιστές κορυφαίοι βυζαντινολόγοι;

Η πρόεδρος της ΕΛΛΕΤ απαντά στη δήλωση του δημάρχου Θεσσαλονίκης σχετικά με τη νέα προσφυγή που κατέθεσε στο ΣτΕ για τα αρχαία στον σταθμό Βενιζέλου.

Απάντηση στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνο Ζέρβα που έκανε λόγο για σκοταδισμό αναφορικά με τη νέα προσφυγή στο ΣτΕ για τα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου στο μετρό Θεσσαλονίκης από την Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού και τη Χριστιανική Αρχαιολογική Εταιρεία έδωσε η Πάτρα Θεολογίδου, πρόεδρος του παραρτήματος Θεσσαλονίκης της ΕΛΛΕΤ.

Δείτε σχετικά: Μετρό-Ζέρβας: Σκοταδισμός η προσφυγή στο ΣτΕ, θέλουν ακύρωση έργου

Μιλώντας στον ρ/σ «Στο Κόκκινο Θεσσαλονίκης» η κ. Θεολογίδου δήλωσε πως «πενήντα χρόνια η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού κάνει ένα τεράστιο έργο για την προβολή και αποκατάσταση της πολιτιστικής κληρονομιάς όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και εκτός αυτής. Είναι ο νόμιμος εκπρόσωπος της Europa Nostra που αριθμεί 6 εκατομμύρια μέλη. Η Χριστιανική Αρχαιολογική Εταιρεία ιδρύθηκε το 1884 και εκπροσωπεί τους βυζαντινολόγους όλης της Ελλάδας με τεράστιο έργο για την προβολή της βυζαντινής ιστορίας και στενούς δεσμούς με αντίστοιχα σωματεία και συλλόγους σε όλο τον κόσμο».

«Σκοταδιστές θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ακόμη όλοι αυτοί που έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους για την απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων όπως ο κ. Βοκοτόπουλος, πρώην πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών, η Europa Nostra, η Διεθνής Ένωσης Βυζαντινών σπουδών, η Αυστριακή Ένωση Βυζαντινών Σπουδών, ο Σύνδεσμος Κυπρίων Αρχαιολόγων, η Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων, Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Βυζαντινών Μνημείων κ.ά» σχολίασε σκωπτικά η κ. Θεολογίδου υπενθυμίζοντας ότι και ο ίδιος ο δήμαρχος ήταν κάποτε μέλος της ΕΛΛΕΤ με την οποία είχε μια πολύ καλή σχέση και συνεργασία.

Όσον αφορά στα χρονοδιαγράμματα του έργου τόνισε: «αν δεν ολοκληρωθεί ο σταθμός της Βενιζέλου με την απόσπαση και επανατοποθέτηση δεν θα λειτουργήσει η γραμμή του μετρό το 2023. Αντίθετα, αν γίνει η κατασκευή του σταθμού με την κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων, το μετρό μπορεί να λειτουργεί, οι σήραγγες είναι ήδη έτοιμες και ο σταθμός θα ενταχθεί αργότερα όταν είναι έτοιμος. Όλοι θέλουμε να γίνει το μετρό. Με τη μέθοδο in situ έχουμε το μετρό μέχρι το 2023 και τον αρχαιολογικό χώρο. Στην άλλη περίπτωση το πιθανότερο είναι ότι θα έχουμε χάσει τα αρχαία και είναι πολύ αμφίβολο αν θα έχει τελειώσει ο σταθμός Βενιζέλου για να λειτουργήσει ο σταθμός το 2023».