Skip to main content

Με αύξηση τζίρου 15% κλείνουν το 2023 τα κοσμηματοπωλεία

Θετικά τα μηνύματα της νέας χρονιάς για τον κλάδο της αργυροχρυσοχοΐας - Κάλεσμα στους καταναλωτές να προτιμήσουν το ελληνικό κόσμημα αυτές τις γιορτές από τον πρόεδρο της ΠΟΒΑΚΩ

Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα που εκπέμπει ο κλάδος της αργυροχρυσοχοΐας για τη νέα χρονιά -εφόσον δεν υπάρξουν αστάθμητοι παράγοντες που θα εκτρέψουν την πορεία του- μετά και τους αυξητικούς ρυθμούς των μεγεθών του κατά το 2023. 

Η χρονιά που φεύγει φαίνεται να κλείνει με αύξηση πωλήσεων κατά 10% έναντι του 2022, που επίσης ήταν μια θετική χρονιά για την ελληνική αργυροχρυσοχοΐα, ενώ οι τζίροι των καταστημάτων του κλάδου καταγράφουν μεσοσταθμικά άνοδο που μεταφράζεται σε 15%. Τα ποσοστά αυτά αντικατοπτρίζονται και στην αγορά του ρολογιού, που αποτελεί ένα από τα πλέον δυναμικά κομμάτια της αγοραστικής πίτας του κλάδου. 

Πάντως, όπως εξήγησε, κατά τη διάρκεια σημερινού δημοσιογραφικού γεύματος ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Αργυροχρυσοχόων Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών (ΠΟΒΑΚΩ) και του Συλλόγου Κοσμηματοπωλών Ωρολογοπωλών Θεσσαλονίκης (ΣΚΩΘ), Πέτρος Καλπακίδης, η αγοραστική κίνηση σε καταστήματα μελών της ΠΟΒΑΚΩ, σε μεγάλους, αλλά και μικρότερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, δεν επιβεβαίωσε τις προσδοκίες που είχαν καλλιεργηθεί για μεγάλη αύξηση της τουριστικής κίνησης, άρα και των πωλήσεων του κλάδου. Σε κάθε περίπτωση στη Θεσσαλονίκη την όποια κινητικότητα από πλευράς τουριστών τη δημιουργούν οι Βαλκάνιοι, με τους Ρουμάνους να βρίσκονται στην κορυφή της πελατειακής πυραμίδας, καθώς φαίνεται να εκτιμούν ιδιαίτερα τα χρυσά αντικείμενα. 

Image

Αναφορικά με τις επιλογές των καταναλωτών, αυτές παραμένουν σταθερές, με τις βέρες, τα δαχτυλίδια και δη τα μονόπετρα, τα βαφτιστικά αντικείμενα (σταυρουδάκια κλπ), αλλά και τα προσκυνηματικού χαρακτήρα είδη (εικόνες) να κρατούν τα σκήπτρα των πωλήσεων. Σημαντική ζήτηση καταγράφεται τα τελευταία χρόνια, τάση που επανεμφανίστηκε μετά από αποχή ετών, για τα δαχτυλίδια που κοσμούνται από πολύτιμους λίθους.

«Τα κοσμήματα θα έχουν την τιμητική τους ενόψει των εορτών» σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ, καλώντας τους καταναλωτές να επιλέξουν το ελληνικό κόσμημα.  

Ο κ. Καλπακίδης αναφέρθηκε για μία ακόμη φορά στον φόρο πολυτελείας, τονίζοντας πως είναι «αγκάθι» για τον κλάδο. 

Στην τελική ευθεία ντοκιμαντέρ για το ελληνικό κόσμημα
 
Στο μεταξύ, σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται ντοκιμαντέρ μικρού μήκους που στοχεύει στην προβολή και την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας του ελληνικού κοσμήματος ανά τον κόσμο. «Το ντοκιμαντέρ, διάρκειας 8 λεπτών, αποτελεί αποτέλεσμα της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και συγκεκριμένα της ΠΟΒΑΚΩ, η οποία θα ανέμενε την αντίστοιχη ευαισθησία και από την Πολιτεία, προκειμένου να προβάλει το ελληνικό κόσμημα, που διαθέτει ιστορία 6.000 ετών και αποτελεί ένα από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας» σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΟΒΑΚΩ.  Επιστημονική συνεργάτιδα για το ντοκιμαντέρ είναι η γνωστή λαογράφος Αικατερίνη Πολυμέρου-Καμηλάκη, η οποία έχει διατελέσει επί σειρά ετών διευθύντρια του Κέντρου Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών, σκηνοθέτιδα είναι η Ειρήνη Στείρου, ενώ από πλευράς ΠΟΒΑΚΩ υπεύθυνος παραγωγής είναι ο γενικός γραμματέας και τομεάρχης πολιτισμού της ΠΟΒΑΚΩ, Τριαντάφυλλος Παπαθανασίου, συνεπικουρούμενος από τα μέλη του δ.σ. της Ομοσπονδίας, Βασίλη Γιαμπουρά και Γιάννη Συρμακέση. Σύμφωνα με τον κ. Παπαθανασίου, το ντοκιμαντέρ θα είναι έτοιμο εντός του επόμενου μήνα. 

Εν τω μεταξύ η ΠΟΒΑΚΩ, στο πλαίσιο κοινωνικής ευθύνης και ευαισθησίας που επιδεικνύει, προχώρησε πριν από λίγο καιρό σε χρηματική στήριξη προς τους πλημμυροπαθείς από το καταστροφικό πέρασμα της θεομηνίας Daniel, ενώ συνέχισε και την τρέχουσα χρονιά την ενίσχυση, μέσω δωρεών, σχολών αργυροχρυσοχοΐας.

Image