Skip to main content

Μπίλλιας: Η ισχυροποίηση της ΝΑ Ευρώπης απαιτεί μεγάλα έργα συνδεσιμότητας με τις αγορές της ΕΕ

Αναφερόμενος στα έργα που δρομολογεί η Περιφέρεια για την αναπτυξιακή ώθηση, ξεχώρισε το μεγαλύτερο έργο, όπως είπε στην ιστορία της περιοχής, που είναι το παραλιακό μέτωπο Θεσσαλονίκης

«Η Νοτιοανατολική Ευρώπη αποτελεί μία εξαιρετικά σημαντική περιοχή, με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και με στρατηγικό ρόλο, ο οποίος μπορεί να ενισχυθεί, επιφέροντας οικονομική ανάπτυξη και ευημερία. Για να ισχυροποιηθεί ο στρατηγικός ρόλος της περιοχής απαιτούνται υποδομές, απαιτούνται μεγάλα έργα υποδομής μεταφορών, έτσι ώστε να ενισχυθεί η συνδεσιμότητα με τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά και η συνδεσιμότητα εντός της ίδιας της Νοτιοανατολικής Ευρώπης». Αυτό τόνισε ο Πάρις Μπίλλιας, Αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας ανοίγοντας τις εργασίες της δεύτερης μέρας του πρώτου διεθνούς συνεδρίου, Southeast Europe Connectivity Forum (SECF), το οποίο ολοκληρώνεται σήμερα στο ξενοδοχείο Makedonia Palace στη Θεσσαλονίκη, υπό την αιγίδα του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και του Συνδέσμου Εξαγωγέων.

Ο κ. Μπίλλιας υπογράμμισε πως το φόρουμ «διευκολύνει τη συνεργασία και την ανταλλαγή γνώσεων, συμβάλλει στη δημιουργία συμμαχιών και συναίνεσης για αναπτυξιακούς σκοπούς». Στη συνέχεια, επεσήμανε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Θεσσαλονίκης, καθώς όπως είπε «έχει την τύχη να αποτελεί σταυροδρόμι δύο σημαντικότατων οδικών αξόνων: του ΠΑΘΕ -ο οποίος διασχίζει την Ελλάδα καθέτως- και της Εγνατίας Οδού -που διατρέχει την Ελλάδα οριζοντίως-. Απαιτείται όμως για την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ να κατασκευαστεί ο δεύτερος κλάδος του τμήματος Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι ο οποίος έχει καθυστερήσει σημαντικά».

Ο Αντιπεριφερειάρχης ΠΚΜ σημείωσε πως «η Θεσσαλονίκη διαθέτει επίσης λιμάνι, ένα λιμάνι το οποίο αποτελεί έναν από τους μεγάλους αναπτυξιακούς βραχίονες στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά και σε ολόκληρη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς αποτελεί εμπορευματική πύλη. Για αυτό τον λόγο πρέπει να ολοκληρωθούν τα έργα σύνδεσης του λιμανιού με την ΠΑΘΕ και το σιδηροδρομικό δίκτυο». Επίσης, ανέφερε ότι χρειάζονται και άλλα έργα, όπως, για παράδειγμα, η σιδηροδρομική Εγνατία, έργο το οποίο θα δώσει άλλη προοπτική στην ευρύτερη περιοχή.

Αναφερόμενος ο κ. Μπίλλιας στα έργα, τα οποία δρομολογεί η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας για την αναπτυξιακή ώθηση, ξεχώρισε το μεγαλύτερο έργο, όπως είπε στην ιστορία της περιοχής, που είναι «η ενοποίηση, ανάπλαση και ανάδειξη του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, σε μήκος 40 χιλιομέτρων».

Ο κ. Μπίλλιας έκανε στην ομιλία του εκετενείς αναφορές στη Χαλκιδική και τόνισε πως «στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας εργαζόμαστε για να βρούμε τη βέλτιστη λύση για την εξυπηρέτηση των αναγκών των πολιτών της χερσονήσου της Σιθωνίας. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν νέο οδικό άξονα για όσους κατευθύνονται στο δεύτερο πόδι της Χαλκιδικής. Στο πλαίσιο αυτό, συνεργαζόμαστε ήδη με το Υπουργείο Υποδομών, για την εκπόνηση σχετικής μελέτης. Το ζητούμενο όμως δεν είναι η μελέτη, αλλά η υλοποίηση του έργου, η κατασκευή του νέου αυτού άξονα. Έτσι, στη νέα μας θητεία, που θα αρχίσει τον προσεχή Ιανουάριο, η βούληση του Περιφερειάρχη Απόστολου Τζιτζικώστα και όλων μας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, είναι να διεκδικήσουμε πόρους από την Πολιτεία προκειμένου η χερσόνησος της Σιθωνίας να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές οδικό δίκτυο».

Από το ίδιο βήμα ο Μιχάλης Κούπκας, Αντιδήμαρχος Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Δήμου Θεσσαλονίκης επισήμανε πως «ο ρόλος της Θεσσαλονίκης είναι αναμφίβολα κομβικός στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Δεν είναι υπερβολή να ισχυριστούμε πως σήμερα η πρωτεύουσα της Μακεδονίας εξελίσσεται σε τεχνολογικό hub της νοτιοανατολικής Μεσογείου. Pfizer, CISCO, Deloitte, Deutsche Telekom, Accenture, Chubb Insurance επέλεξαν την πόλη μας για να επενδύσουν».

Σύμφωνα με τον κ. Κούπκα, παρά το γεγονός ότι βιώνουμε μια δύσκολη οικονομική συγκυρία, όπου το κόστος του χρήματος έχει αυξηθεί, «οι επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας αφήνουν σημαντικά περιθώρια αισιοδοξίας, καθώς καταγράφουμε διπλάσιο ρυθμό ανάπτυξης από την υπόλοιπη Ευρώπη».

Ο Αντιδήμαρχος αναφερόμενος στη συνδεσιμότητα και τις συνέργειες σημείωσε πως «στο παρελθόν είχαμε συνηθίσει να μιλάμε για startups και για εταιρείες τεχνολογίας που κατά βάση έτρεχαν νέοι άνθρωποι. Αυτό με τα χρόνια αλλάζει και πλέον μιλάμε για την πρόκληση συνεργασίας νεοφυών επιχειρήσεων με παραδοσιακές δυνάμεις του κλάδου, προκειμένου οι δεύτερες να μπορούν να βελτιώνουν την ανταγωνιστικότητα τους. Σ' αυτή την προσπάθεια, έχουμε την τύχη να διαθέτουμε στην πόλη εξαιρετικά πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα, που μαζί με την προοπτική που δημιουργεί η λειτουργία του THESSINTEC, μπορούν να μοχλεύσουν δυνάμεις και να απογειώσουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων της πόλης».

Καταλήγοντας ο Αντιδήμαρχος τόνισε ότι «σήμερα ο Δήμος Θεσσαλονίκης σχεδιάζει και υλοποιεί μεγάλα έργα ψηφιακού μετασχηματισμού αξίας άνω των 20 εκατ. ευρώ, που έχουν ως βάση χρηματοδότησης εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους. Στόχος είναι να μετατρέψουν τη Θεσσαλονίκη σε υπόδειγμα έξυπνης πόλης και να βελτιώσουν σημαντικά την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων της».