Skip to main content

New York College: Μπουραντάς και Τζαβλόπουλος μιλούν για μάνατζεμεντ, ηγεσία και πωλήσεις

Οι καθηγητές Δημήτρης Μπουραντάς και Γιάννης Τζαβλόπουλος συζητούν για μάνατζεμεντ, ηγεσία, πωλήσεις στη νέα αγορά της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης

Ο Δρόμος της Επιτυχίας

Γράφει ο Καθηγητής και συγγραφέας Δημήτρης Μπουραντάς, Πρύτανης New York College, Iδρυτής και Διευθυντής των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών Διοίκησης Ανθρωπίνου Δυναμικού και Executive MBA στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ).

Σύμφωνα με τις επιστημονικές έρευνες και την προσωπική μου πολύχρονη εμπειρία ως Διευθυντής μεταπτυχιακών προγραμμάτων για στελέχη στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ) και στο New York College, προκύπτει ότι η επαγγελματική επιτυχία ή μια επιτυχημένη καριέρα εξαρτάται από τέσσερις κατηγορίες ικανοτήτων και αρετών.

Αρχικά, οι εξειδικευμένες επαγγελματικές γνώσεις και ικανότητες στον τομέα της εξειδίκευσης είναι απαραίτητες όπως για παράδειγμα η εξειδίκευση σε: μάρκετινγκ, πληροφορική, ναυτιλιακά, βιοιατρικές επιστήμες, τουριστικά, νομικά κλπ. Αυτές οι εξειδικευμένες γνώσεις και ικανότητες που αποκτώνται στην αρχή από τις σπουδές και στη συνέχεια με την εμπειρία, αποτελούν προαπαιτούμενο ή αναγκαία συνθήκη για μια επιτυχημένη καριέρα. Όμως, δεν την εξασφαλίζουν. Αυτές που κάνουν τη διαφορά μεταξύ στελεχών, επιχειρηματιών και ηγετών, είναι οι παρακάτω δυο κατηγορίες που εμείς στο New York College δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση.

Η πρώτη κατηγορία αφορά τις γενικές ικανότητες –soft skills— μεταξύ των οποίων είναι η δημιουργική σκέψη (thinking outside the box), η λήψη αποφάσεων και η επίλυση προβλημάτων (στην οποία έχω αφιερώσει το τελευταίο μου βιβλίο «ΑΠΟΦΑΣΙΖΩ: H ζωή είναι το άθροισμα των επιλογών μας» (Εκδόσεις Ψυχογιός 2021)), η επιδραστική επικοινωνία και πειθώ, η ομαδική συνεργασία, ο προσωπικός προγραμματισμός, η εστίαση σε αποτελέσματα και η αξιοποίηση του χρόνου, η συναισθηματική νοημοσύνη, η συνεχή μάθηση, η πρόδραση και η προνοητικότητα.

Η δεύτερη κατηγορία αφορά εκείνους που θέλουν να κάνουν καριέρα ως στελέχη ή επιχειρηματίες. Αυτές είναι οι διοικητικές και ηγετικές ικανότητες που δίνουμε έμφαση στο New York College, ώστε οι φοιτητές μας να ανταποκριθούν στη ΝΕΑ αγορά που διαμορφώνει η 4η Βιομηχανική Επανάσταση. Για παράδειγμα, ένας εξαιρετικός χειρούργος δεν μπορεί να ασκήσει αποτελεσματικά μια χειρουργική επέμβαση αν δεν διαθέτει διοικητικές και ηγετικές ικανότητες, ή ένας εξαιρετικός ηγέτης δεν σημαίνει ότι θα γίνει επιτυχημένος διευθυντής πωλήσεων χωρίς να διαθέτει διοικητικές και ηγετικές ικανότητες.

Εκτός των προηγουμένων, η επιτυχημένη καριέρα απαιτεί και κάποιες αρετές όπως είναι η αυτογνωσία και οι ξεκάθαρες αξίες, το θάρρος και η τόλμη, η θέληση και το προσωπικό όραμα, η αυτοπεποίθηση, η ακεραιότητα, η υπευθυνότητα και η ανθεκτικότητα.

Όλες οι ικανότητες και αρετές που προαναφέρθηκαν με συντομία δεν είναι έμφυτες αλλά αποκτώνται και αναπτύσσονται μέσα από την εκπαίδευση, την εμπειρία και την εξάσκηση. Όπως μας δίδαξε ο Αριστοτέλης η αρετή είναι αξίες (συνήθεια) και δημιουργείται μέσα από την εξάσκηση ή την επανάληψη. Αυτά λοιπόν τα soft skills, που αποτελούν αναγκαία προϋπόθεση για επιτυχία στην καριέρα αλλά και τη ζωή μας, ερχόμαστε να διδάξουμε στους φοιτητές μας, ώστε να αποτελέσουν τους ηγέτες του αύριο!

Soft Skills και Διοίκηση για Ηγεσία 4.0

Γράφει ο Καθηγητής και συγγραφέας Γιάννης Τζαβλόπουλος, Γενικός Διευθυντής του New York College Θεσσαλονίκης και Ιδρυτής της εταιρίας συμβούλων Upgrade, Συγγραφέας του best seller Μην Πουλάτε! Κάντε τους άλλους να αγοράσουν!

Η 4η βιομηχανική επανάσταση θα πρέπει να ξεκινήσει από την εκπαίδευση και η ανάγκη σύνδεσης της ακαδημαϊκής και επιχειρηματικής κοινότητας είναι περισσότερο επιτακτική από ποτέ.

Σύμφωνα με έρευνες που παρουσιάστηκαν στο World Economic Forum, υπολογίζεται ότι μέχρι το 2025 οι εταιρείες θα αντικαταστήσουν περίπου το 6% του ανθρωπίνου δυναμικού τους, ενώ 1 στους 2 θα χρειαστεί να κάνει reskilling. Όροι όπως το Reskilling, Cross-Skilling και Upskilling θα αποτελέσουν λέξεις-κλειδιά στην νέα εποχή.

Όσοι παραμείνουν στις θέσεις τους θα πρέπει να εκσυγχρονίσουν το 40% των δεξιοτήτων τους για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες της νέας αγοράς εργασίας και οι εταιρίες θα εκπαιδεύσουν περίπου το 70% του προσωπικού τους για να πετύχουν ομαλή μετάβαση στα επαγγέλματα του μέλλοντος.

Αναμένεται ότι μέχρι το 2023 τα 2/3 των εργαζομένων θα επενδύσουν οι ίδιοι σε προγράμματα επανεκπαίδευσης, αφού το 70% αυτών υποστηρίζουν ότι οι δεξιότητες που έχουν ήδη, δεν έχουν φτάσει στο επιθυμητό επίπεδο και η αγορά εργασίας απαιτεί νέες. Το 46% των υπευθύνων ανθρώπινου δυναμικού, δυσκολεύονται να βρουν συνεργάτες που να προσαρμόζονται σε νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες και πιστεύουν ότι λιγότεροι από τους μισούς διαθέτουν τις απαραίτητες δεξιότητες για να μπορέσουν να προσαρμοστούν στις μελλοντικές αλλαγές της εργασίας τους.

Η πραγματικότητα του σήμερα, έχει ξεπεράσει την επιστημονική φαντασία του χθες και όλα τα στελέχη των εταιριών και ειδικά των πωλήσεων θα πρέπει να ξέρουν να μαθαίνουν, να ξεμαθαίνουν και να ξανά μαθαίνουν. Αυτά προτάσσει η 4.0 βιομηχανική επανάσταση και φέρνει την εκπαίδευση σε πρωταγωνιστικό ρόλο στην μετάβαση αυτή.

Δεν μπορούν καθηγητές του 20ου αιώνα, να διδάσκουν σε μαθητές του 21ου αιώνα, εκπαιδευτική ύλη του 19ου αιώνα. Όπως εξελίσσεται ο άνθρωπος και οι τεχνολογίες, έτσι πρέπει να εξελίσσεται και η εκπαίδευση. Εμείς που ασχολούμαστε με την εκπαίδευση, θα πρέπει να δώσουμε νέο νόημα στην εκπαίδευση, γιατί η εκπαίδευση πλέον δεν είναι επιλογή, αλλά επιτακτική ανάγκη επιβίωσης στην αγορά εργασίας.