Skip to main content

ΠΟΦΕΕ: Διευκρινίσεις για την ειδική εισφορά διαδικτύου υπέρ του ΕΔΟΕΑΠ

Τα φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες - μη επαγγελματίες) τα οποία διαφημίζονται δεν είναι υπόχρεα υποβολής της εισφοράς, διότι δεν είναι επαγγελματίες.

Τις πρώτες διευκρινίσεις σχετικά με τους υπόχρεους της ειδικής εισφοράς ποσοστού 2% (επί των αμοιβών των υπηρεσιών διαφήμισης ή προβολής ή εν γένει προώθησης πωλήσεων προϊόντων ή διάθεσης υπηρεσιών που τελούνται αποκλειστικά ή κατά κύριο λόγο μέσω διαδικτύου), γνωστοποίησε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (ΠΟΦΕΕ), μετά από από συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας με το ΔΣ και Μέλη του Διοικητικού Προσωπικού του ΕΔΟΕΑΠ, στην οποία διατυπώθηκαν σχετικές ερωτήσεις και εν αναμονή της γραπτής απάντησης του Οργανισμού, για ενημέρωση του κοινού.

Συγκεκριμένα, οι πρώτες διευκρινίσεις που διατυπώθηκαν είναι:

«Στην ενημέρωση μας ξεκαθάρισαν ότι υποχρέωση ειδικής εισφοράς ποσοστού 2% αφορά κυρίως διαφημιζόμενους σε μέσα μαζικής ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (ΜΜΕ) με έδρα εκτός Ελλάδας, διότι τα ΜΜΕ με έδρα την Ελλάδα επιβαρύνονται τα ίδια με την καταβολή αυτή (περ. β’ παρ.2 αρ.24 ν.4498/2017) μέσω της εργοδοτικής εισφοράς 2% επί του ετήσιου κύκλου εργασιών.

Τα φυσικά πρόσωπα (ιδιώτες - μη επαγγελματίες) τα οποία διαφημίζονται ΔΕΝ είναι υπόχρεα υποβολής της εισφοράς, διότι δεν είναι επαγγελματίες.

Επαγγελματίες ή επιχειρήσεις οι οποίες έχουν αναρτημένες αγγελίες ή υπηρεσίες ή προϊόντα σε ιστοσελίδες (ανεξαρτήτως έδρας) που δεν ανήκουν στην κατηγορία ΜΜΕ, όπως ενδεικτικά ιστοσελίδες:

- σύγκρισης τιμών προϊόντων (τύπου skroutz),
- σύγκρισης και κρατήσεων αεροπορικών εισιτηρίων (τύπου airtickets),
- σύγκρισης και κρατήσεων ξενοδοχείων (τύπου booking),
- βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου airbnb)
- επαγγελματικών καταλόγων (τύπου χρυσού οδηγού),
- καθώς και άλλες αντίστοιχες ιστοσελίδες,

δεν υπολογίζονται ως διαφήμιση και ως εκ τούτου, ΔΕΝ είναι οι διαφημιζόμενοι υπόχρεοι υποβολής της εισφοράς.

Ωστόσο, σε περιπτώσεις διαφήμισης σε ιστοσελίδες της κατηγορίας μέσων μαζικής ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκαν τα παραδείγματα επί πληρωμής διαφήμισης σε ιστοσελίδα ενός ΜΜΕ με έδρα το εξωτερικό όπως επίσης στο Facebook, στην Google και σε άλλες αντίστοιχες εταιρίες/ιστότοπους, τότε ο διαφημιζόμενος επαγγελματίας (ή επιχείρηση) ΕΙΝΑΙ υπόχρεος υποβολής της εισφοράς».

«Σε κάθε περίπτωση, περιμένουμε και τις γραπτές διευκρινίσεις από την Διοίκηση του Ε.Δ.Ο.Ε.Α.Π. για να ξεκαθαρίσει το τοπίο σχετικά με τους υπόχρεους υποβολής της εισφοράς αυτής», καταλήγει η ανακοίνωση της ΠΟΦΕΕ.