Skip to main content

Σάββας Χαλιαμπάλιας: Δώρο άδωρο... τα εκ Λειψίας λεωφορεία από τον δήμο Θεσσαλονίκης

«Δαπανήθηκε ένα μεγάλο ποσό από τη διοίκηση του δήμου, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι συνθήκες και οι ιδιαιτερότητες της Θεσσαλονίκης», σημειώνει ο ιδρυτής του Φορέα Σκέψης Ενεργών Πολιτών

«Με κινήσεις εντυπωσιασμού και σκοπιμότητας δεν λύνεται το πρόβλημα των μαζικών μεταφορών», επισημαίνει ο ιδρυτής του Φορέα Σκέψης Ενεργών Πολιτών Σάββας Χαλιαμπάλιας.

Ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, με τον συνδυασμό «Η Θεσσαλονίκης είναι το μέλλον», του Γιώργου Ορφανού, αναφορικά με την απόσυρση των 49 μεταχειρισμένων λεωφορείων από τη Λειψία, λόγω θέρους, τονίζει ότι η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης προχώρησε σε μια «τυφλή» αγορά.

«Χωρίς καμία μελέτη, τα συγκεκριμένα οχήματα αγοράστηκαν αντί του ποσού του μισού εκατομμυρίου ευρώ και πληρώθηκαν από τα ταμεία του Δήμου Θεσσαλονίκης, από το αποθεματικό των ανταποδοτικών τελών. Ο δήμαρχος εκταμίευσε αυτά τα χρήματα για να καλύψει αρμοδιότητες που ήταν εκτός του Δήμου, δίχως όμως να καταφέρει να δώσει ανάσες στο επιβατικό κοινό της πόλης. Τα λεωφορεία αυτά, που χαρακτηρίζονται και ως «σαπάκια», αποσύρθηκαν γιατί δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν με τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού στη Θεσσαλονίκη» σημειώνει ο κ. Χαλιαμπάλιας.

«Διότι όταν έξω η θερμοκρασία είναι πάνω από 35 βαθμούς, μέσα στα λεωφορεία, εάν δεν υπάρχει κλιματισμός, το θερμόμετρο ξεπερνά τους 50 βαθμούς και με τέτοιες θερμοκρασίες είναι αδύνατον να γίνουν δρομολόγια. Τα οχήματα αυτά ήταν φτιαγμένα για τις ανάγκες της Γερμανίας, εκεί όπου οι θερμοκρασίες είναι δεν είναι τόσο υψηλές. Για το λόγο αυτό δεν έχουν εγκαταστημένο ούτε κλιματισμό, διότι διαθέτουν πολύ μικρούς κινητήρες, ούτε ανοιγοκλειόμενα παράθυρα για να παίρνουν αέρα οι επιβάτες», τονίζει ο επιχειρηματίας.

Τέλος επισημαίνει ότι: «Ήταν πολύ δύσκολο για τον ΟΑΣΘ να τα κρατήσει μέσα στον υπάρχοντα στόλο, τον μήνα Ιούλιο, αφού υπάρχει κίνδυνος θερμοπληξίας για όσους μετακινηθούν με τα συγκεκριμένα αστικά. Για τον λόγο αυτό βρίσκονται εδώ και μέρες παροπλισμένα στα αμαξοστάσια του Οργανισμού και εκεί θα παραμείνουν μέχρι τις αρχές του φθινοπώρου. Με αυτή την εξέλιξη αποδεικνύεται ότι δαπανήθηκε ένα μεγάλο ποσό, από τη διοίκηση του δήμου, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι συνθήκες και οι ιδιαιτερότητες της Θεσσαλονίκης. Ουσιαστικά πρόκειται για πεταμένα χρήματα».