Skip to main content

Σάββας Χαλιαμπάλιας: Πώς να κρατήσουμε τους τουρίστες στη Θεσσαλονίκη

Ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος επισημαίνει ότι οι ιθύνοντες πρέπει να εκμεταλλευτούν τη θέση της «συμπρωτεύουσας» και να την κάνουν πιο ελκυστική

Νέα δυναμική στην τουριστική ανάπτυξη της Θεσσαλονίκης ζητάει ο ιδρυτής του Φορέα Σκέψης Ενεργών Πολιτών Σάββας Χαλιαμπάλιας. Ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, με τον συνδυασμό «Η Θεσσαλονίκη είναι το μέλλον», του Γιώργου Ορφανού, επισημαίνει ότι οι ιθύνοντες πρέπει να εκμεταλλευτούν τη θέση της «συμπρωτεύουσας» και να την κάνουν πιο ελκυστική, παρατείνοντας την παραμονή των επισκεπτών της και αποφέροντας οικονομικά οφέλη.

«Η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στο επίκεντρο σημαντικών αξιοθέατων παγκόσμιου ενδιαφέροντος που διαθέτει η ευρύτερη περιοχή της Μακεδονίας. Αναφέρομαι στον Μέγα Αλέξανδρο, στη Βεργίνα με τους βασιλικούς τάφους,  στα Στάγειρα – τη γενέτειρα του Αριστοτέλη,  στο Δίον,  στον Όλυμπο, στο Άγιον Όρος, στη Χαλκιδική κ.α. Η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας, διαθέτει αεροδρόμιο, λιμάνι, αποτελεί σταθμό του βαλκανικού οδικού δικτύου», σημειώνει ο Σάββας Χαλιαμπάλιας.

«Θα μπορούσαμε να ζούμε... από τον τουρισμό. Να παρέχουμε υπηρεσίες, να εξυπηρετούμε τους τουρίστες και να τους οδηγούμε  σε αυτά τα μέρη αλλά να τους κρατάμε, όχι για μία άλλα για περισσότερες μέρες, στην πόλη μας. Να διαμένουν στα ξενοδοχεία μας, να επισκέπτονται την αγορά μας και να δοκιμάζουν το φαγητό μας. Αλλά για να προσελκύσεις αυτούς τους ανθρώπους  θα πρέπει να μπορούν να κινηθούν εύκολα, να τους κεντρίσεις το ενδιαφέρον για να επισκεφτούν  κάποια τοπόσημα της Θεσσαλονίκης», αναφέρει ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος.

Ο κ. Χαλιαμπάλιας επισημαίνει τα εξής: «Για να πετύχεις όλα αυτά θα πρέπει να έχεις υποδομές. Εμείς τι έχουμε να επιδείξουμε; Στη νέα και στην παλιά παραλία, συνολικού μήκους 5 χιλιομέτρων, δεν λειτουργούν δημόσιες τουαλέτες, δεν έχουμε κάποιον χώρο αναψυχής. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτά που μας προσφέρει η θέση μας. Θα μπορούσαμε να αναδείξουμε τα μνημεία και την βυζαντινή ιστορία μας, τη ρωμαϊκή και ελληνιστική,  την οθωμανική, την ισραηλιτική. Να δημιουργήσουμε περιηγητικά μονοπάτια, να διαφημίσουμε τα μουσεία μας. Αυτόν τον κόσμο πρέπει να τον απασχολήσουμε και να τον κρατήσουμε στην πόλη. Αν ο εκάστοτε τουρίστας, που έρχεται για μια μέρα, κάθεται τρεις μέρες τότε αλλάζει και το αποτύπωμα που αφήνει στην οικονομία της πόλης. Θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας ενώ  θα είναι σημαντικά τα οφέλη και για τους επαγγελματίες- επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης».