Skip to main content

Black Friday εν μέσω πανδημίας - Στον χορό των e-προσφορών η Θεσσαλονίκη

Ξεκίνησαν οι διαδικτυακές προσφορές – Προσπάθεια για ενίσχυση πωλήσεων εν μέσω lockdown στα καταστήματα της Θεσσαλονίκης.

Μπορεί ο Εμπορικός Σύλλογος της Θεσσαλονίκης να ζητά τη μεταφορά της Black Friday την πρώτη Παρασκευή που θα ανοίξουν τα καταστήματα, και όχι την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, όπως ισχύει, ωστόσο μεγάλες αλυσίδες και όχι μόνον ξεκίνησαν να στέλνουν μηνύματα για μειώσεις τιμών που φτάνουν έως και το 80%. Κάποια καταστήματα στην πόλη έβαλαν στις προθήκες τους τις ηλεκτρονικές τους διευθύνσεις, προκειμένου οι καταναλωτές να ενημερωθούν για τις προσφορές τους ενόψει της Black Friday.

Στο παιχνίδι μπήκε και ταχυφαγείο, με αρκετά καταστήματα στη Θεσσαλονίκη που κάνει λόγο για μήνα Black Friday στις on line παραγγελίες. Στην Ελλάδα ούτως ή άλλως είχαμε …ξεχειλώσει την ημέρα της «Μαύρης Παρασκευής» διενεργώντας την για  ημέρες, ακόμη και για εβδομάδα.

Μπορεί, μέχρι πρότινος,  για κάποιους εμπόρους της Θεσσαλονίκης και όχι μόνον η Black Friday να ήταν ένας θεσμός που είχε εκφυλιστεί με εκπτώσεις συχνά όχι πραγματικές και διάρκειας ημερών,  ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που φέτος έχουν κινητοποιηθεί ώστε εν μέσω καραντίνας να την εκμεταλλευτούν δεόντος.

Μέσω των social media αλλά και των μηνυμάτων σε e-mails, viber ή μέσω sms, βομβαρδίζουν τους καταναλωτές για το πόσο ημέρες μας χωρίζουν από τη Black Friday, λέγοντας πως θα τους ενημερώσουν …πρώτους για τις εκπτώσεις που θα πραγματοποιήσουν, ενώ κάποιες άλλες αλυσίδες δίνουν τη δυνατότητα και προκρατήσεων των ειδών που ενδιαφέρουν τους πελάτες τους.         

Δημοφιλής ηλεκτρονική πλατφόρμα αναζήτησης προϊόντων έχει συγκεντρώσει προσφορές για την Black Friday σε χαμηλές τιμές (κινητά, laptops, tablets, τηλεοράσεις, ρούχα, παπούτσια, ρολόγια, έπιπλα) και προτρέπει τους χρήστες του διαδικτύου να ενημερωθούν κάνοντας ένα απλό κλικ!

Ενδεικτική της κινητικότητας αλλά και της αγωνίας για αύξηση πωλήσεων εν μέσω του lockdown ήταν η κίνηση κορυφαίας αλυσίδας ηλεκτρικών ειδών που έβγαλε το βράδυ της Πέμπτης για λίγες ώρες -30% όλες τις τηλεοράσεις.

Οι ανησυχίες των επιχειρηματιών

Είναι γεγονός, ότι οι επιχειρηματίες στόχευαν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων Νοεμβρίου, αλλά και της Black Friday, να καλύψουν σημαντικό μέρος από τις οικονομικές ζημιές που έχει προκαλέσει στις επιχειρήσεις τους η πανδημία. Ωστόσο, πλέον, προβληματίζονται καθώς βλέπουν ότι σημαντικό μέρος των πολιτών έχει πληγεί σημαντικά από τις οικονομικές επιπτώσεις του κορωνοϊού και δεν είναι σε θέση να πραγματοποιήσει αγορές, όπως τα προηγούμενα έτη.

Το βέβαιο είναι ότι η φετινή Black Friday στις 27 Νοεμβρίου θα είναι διαφορετική από όλες τις προηγούμενες ενώ αποτελεί στοίχημα για τους επιχειρηματίες, που όπως φαίνεται θα συμμετέχουν δυναμικά πραγματοποιώντας μεγάλες προσφορές για να καλύψουν κάποιο από το χαμένο οικονομικό τους «έδαφος».

Πώς ξεκίνησε η Black Friday

Η Black Friday, η οποία έχει τις ρίζες της στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, είναι η επόμενη ημέρα μετά τη μεγάλη εθνική εορτή των Ευχαριστιών (Thanksgiving). Σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης εμπορικής περιόδου και είναι συνυφασμένη με τις μεγάλες προσφορές που κάνουν τα εμπορικά καταστήματα εκείνη τη μέρα.

Υπάρχουν αρκετές εκδοχές σχετικά με την προέλευση της ονομασίας της, με την επικρατέστερη να είναι ότι ο όρος αυτός έχει να κάνει με την κερδοφορία των επιχειρήσεων την ημέρα των εκπτώσεων, σε αντίθεση με τη ζημία που είχαν την υπόλοιπη χρονιά. Οι επιχειρήσεις λοιπόν, εκείνη τη μέρα, περνούσαν από τα “κόκκινα” (ζημία) στα “μαύρα” (κερδοφορία).