Skip to main content

«Ανάσα» για Τριανδρία, Τούμπα, Χαριλάου η διάνοιξη της Αγ. Δημητρίου

Σε ένα τρίμηνο ολοκληρώνονται οι απαλλοτριώσεις και κατεδαφίσεις των κτισμάτων για τη διάνοιξη της οδού Αγίου Δημητρίου στη Θεσσαλονίκη.

Μια σοβαρότατη παρέμβαση, που θα επηρεάσει βελτιωτικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες και την καθημερινότητα σε τρεις μεγάλες ενότητες της κεντροανατολικής Θεσσαλονίκης δρομολογεί η δημοτική αρχή. Πρόκειται για την ολοκλήρωση της διάνοιξης της οδού Αγίου Δημητρίου στο τμήμα της από τη συμβολή με την οδό Μήλου μέχρι τη συμβολή με την οδό Βενιζέλου, στην περιοχή της Τριανδρίας.

Η διάνοιξη του δρόμου και η συνεπαγόμενη ανάπλαση της περιοχής εξελίσσεται ουσιαστικά από το 2011. Όμως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, διότι ο δήμος είχε «κολλήσει» στην απαλλοτρίωση δύο κτισμάτων, με πιο χαρακτηριστικό εκείνο του γνωστού βουλκανιζατέρ, στην είσοδο της Τριανδρίας.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, σε δηλώσεις του πριν από πέντε μέρες στη Voria.gr για τις προτεραιότητες της διοίκησής του για το 2020 είχε επισημάνει την ανάγκη να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη παρέμβαση, καθώς είναι κομβική για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, καθώς συνδέεται συν τοις άλλοις και με την πρόσβαση στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Ζέρβας τόνισε ότι οι απαλλοτριώσεις που «κόλλησαν» το έργο θα ολοκληρωθούν εντός του έτους, κάτι που επιβεβαίωσε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, Μάκης Κυριζίδης, ο οποίος τόνισε στη Voria.gr ότι έχουν διασφαλιστεί οι απαιτούμενοι πόροι, ύψους 1,1 εκ. ευρώ, από τους ίδιους πόρους του δήμου, προκειμένου να γίνουν οι απαλλοτριώσεις και να κατεδαφιστούν τα κτίσματα.

Μάλιστα, ο κ. Κυριζίδης επισήμανε πως οι διαδικασίες θα προχωρήσουν άμεσα, δεδομένου ότι ήδη είναι σε εξέλιξη η ανάδειξη του εργολάβου, ο οποίος θα αναλάβει μια σειρά κατεδαφίσεων, που έχουν προγραμματιστεί από το δήμο, προκειμένου να απελευθερωθεί το έδαφος για την υλοποίηση έργων που περιλαμβάνονται στο τεχνικό πρόγραμμα του δήμου.

«Στην περιοχή θα πρέπει να γίνει και μια κυκλοφοριακή μελέτη, καθώς επηρεάζονται σημαντικά τμήματα του οδικού δικτύου και θεωρούμε πως εντός του τριμήνου θα έχουμε τελειώσει με αυτές τις προετοιμασίες, ώστε μέσα στο χρόνο να αρχίσουμε τις παρεμβάσεις μας, με τη διάνοιξη του δρόμου, τις ασφαλτοστρώσεις, την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου κτλ.», τόνισε ο κ. Κυριζίδης.

Το τμήμα της Αγίου Δημητρίου που θα διανοιχτεί είναι από τη συμβολή της με την οδό Μήλου μέχρι την είσοδο – στροφή της Τριανδρίας (συμβολή με οδό Βενιζέλου). Η Αγίου Δημητρίου έτσι θα αποκτήσει απευθείας πρόσβαση προς τη Γρ. Λαμπράκη, ενώ και η ανεπαρκής διέξοδος προς την περιφερειακή οδό θα γίνεται μετά την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων με δύο ρεύματα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση (αντί του ενός σήμερα, που δημιουργεί μποτιλιαρίσματα).

Ο κ. Κυριζίδης εξήγησε ότι το έργο θα αποτελέσει «μεγάλη ανάσα» για τις περιοχές της Τριανδρίας, της Τούμπας και της Χαριλάου και κάπως έτσι είναι, αφού το συγκεκριμένο έργο είναι αίτημα εικοσαετίας για τους κατοίκους της περιοχής.

Κάτι που έχει αναγνωρίσει ο δήμος, γι' αυτό κι από το 2011 έγινε σειρά παρεμβάσεων και ολοκληρώθηκαν τα τμήματα (από κόμβο Κατσιμίδη μέχρι πλατεία Αμμουλιανής και οδού Ύδρας) έως όμως την οδό Μήλου, καθώς από εκεί και μετά τα πάντα έπεσαν πάνω στα κατεδαφιστέα κτήρια που απαλλοτριώνονται.

Η εκκρεμότητα μένει από το 2014 και πλέον με την εξεύρεση των κονδυλίων για να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση των έργων.

Στις παρεμβάσεις που προβλέπονται, πέραν της διάνοιξης του δρόμου και των ασφαλτοστρώσεων, περιλαμβάνονται χώροι ελεύθερης διέλευσης πεζών και ποδηλατόδρομοι, καθώς και χώροι φύτευσης, ενώ η κεντρική νησίδα θα διατεθεί για τη φύτευση και το δίκτυο ηλεκτροφωτισμού της οδού.

Στη σχετική μελέτη προβλεπόταν ότι με την ολοκλήρωσή του το συγκεκριμένο τμήμα θα αποτελεί πρότυπο κατασκευής οδού με όλες τις προβλεπόμενες χρήσεις και ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση πεζών, ατόμων με αναπηρίες και ποδηλάτων σε αστικές οδούς.