Skip to main content

Γάκης: Αβέβαιη η ελεγχόμενη στάθμευση στον δήμο Θεσσαλονίκης

«Κινδυνεύει να μείνει η Θεσσαλονίκη χωρίς ελεγχόμενη στάθμευση», αναφέρει ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα»

Αιχμές προς τη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης άφησε ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα» Βασίλης Γάκης στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε σχετικά με την ελεγχόμενη στάθμευση (THESi).

Ο κ. Γάκης την αβεβαιότητα και τον κίνδυνο που ελοχεύει λόγω των καθυστερήσεων των νέων διαγωνιστικών διαδικασιών ανάθεσης, για τη συνέχιση εφαρμογής του μέτρου.

«Κινδυνεύει να μείνει η Θεσσαλονίκη χωρίς ελεγχόμενη στάθμευση δημιουργώντας προβλήματα κυρίως στους μόνιμους κατοίκους αλλά και διαφυγόντα έσοδα για το Δήμο Θεσσαλονίκη», είπε ο κ. Γάκης.

Όπως διαπιστώνει η παράταξη του κυρίου Γάκη η ελεγχόμενη στάθμευση εφαρμόζεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια σε όλους τους Δήμους. Όσο αφορά για την πόλη της Θεσσαλονίκης, δίνει τη δυνατότητα σε περιοχές πυκνοκατοικημένες να διασφαλίζει θέσεις για τους μόνιμους κατοίκους, αλλά και για τους επισκέπτες των περιοχών που είναι ήδη επιβαρυμένες με σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.

Η σύμβαση της Ηλεκτρονικής Ελεγχόμενης Στάθμευσης, ανατέθηκε το 2017 κατόπιν διαγωνισμού από τη Διοίκηση του Γιάννη Μπουτάρη σε ιδιωτική εταιρεία, με πενταετή διάρκεια η οποία θα έληγε το Μάρτιο του 2022.

Ωστόσο, όπως αναφέρει η παράταξη της αντιπολίτευσης, το 2021 η Οικονομική Επιτροπή, η οποία ελέγχεται από τη Διοίκηση Ζέρβα, δέχτηκε το αίτημα της εταιρείας για παράταση 15 μηνών, με το επιχείρημα της πανδημίας, της υποστελέχωσης της Δημοτικής Αστυνομίας και "προκειμένου να βελτιωθούν τα οικονομικά του έργου".

Η παράταση δόθηκε με τους ίδιους όρους της σύμβασης, η οποία πλέον λήγει το καλοκαίρι του 2023, δηλαδή μέσα στην προεκλογική περίοδο και δεν υπάρχει περιθώριο άλλης παράτασης.

«Με βάση την εμπειρία του αρχικού διαγωνισμού με την οποία ανατέθηκε στην εταιρεία η εκμετάλλευση και η εφαρμογή της ηλεκτρονικής ελεγχόμενης στάθμευσης, υπήρξαν σοβαρές χρονικές καθυστερήσεις εφαρμογής του μέτρου τουλάχιστο για 2 χρόνια, οφειλόμενες στις προσφυγές και τις ενστάσεις από τις εμπλεκόμενες στον διαγωνισμό εταιρείες. Γεγονός που η Διοίκηση δεν το έλαβε σοβαρά υπόψη της», σημείωσε ο επικεφαλής της παράταξης «Θεσσαλονίκη Υπεύθυνα»

«Κατά την άποψη μας όλα αυτά θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη και ήδη να είχε ξεκινήσει ο διαγωνισμός. Θα προλάβουμε; Ποιος μας εγγυάται ότι δεν θα υπάρχουν χρονικές καθυστερήσεις; Πότε θα ξεκινήσει η διαγωνιστική διαδικασία; Και αν έχουμε χρονικές αποκλίσεις ποιο είναι το εναλλακτικό σχέδιο της Διοίκησης; Ποια είναι η πρόβλεψη της για την ελεγχόμενη στάθμευση; Δεν θα προκύψει πρόβλημα στους πολίτες; Δεν θα υπάρχει κίνδυνος να χαθούν έσοδα για το Δήμο Θεσσαλονίκης από αυτήν την αμέλεια; Πριν τις εκλογές του 2019, ο Δήμαρχος και στελέχη της σημερινής Διοίκησης κατήγγειλαν την υπάρχουσα σύμβαση ως λεόντεια, την οποία όταν  θα  ερχόντουσαν στη διοίκηση θα την τροποποιούσαν ή θα την ακύρωναν. Όχι μόνο δεν έγινε έτσι, αλλά παρέτειναν τη σύμβαση για ακόμη 15 μήνες. Γιατί δεν ήρθαν να ενημερώσουν το Δημοτικό Συμβούλιο για τις θέσεις τους και τα προβλήματα που έχουν προκύψει από τη μέχρι τώρα εφαρμογή της; Ποια λάθη εντόπισαν και πώς σκέφτονται να τα διορθώσουν;», διερωτήθηκε ο Βασίλης Γάκης.

«Και επειδή το θέμα είναι πολύ σοβαρό και αφορά την εύρυθμη λειτουργία της πόλης, ζητάμε να μας στείλουν το περιεχόμενο της σύμβασης, ζητάμε να μας ενημερώσουν για όλα τα έτη εφαρμογής της σύμβασης, ποιος είναι ο ετήσιος κύκλος εργασιών και ποια είναι τα έσοδα για το Δήμο μας? Δικαίωμα παράτασης ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Και θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει η διαδικασία εχθές. Οφείλουμε να διασφαλίσουμε την εύρυθμη λειτουργία της πόλης άλλα και την αξιοπιστία μας. Πρέπει η Διοίκηση να ενημερώνει», καταλήγει ο επικεφαλής της αντοπολιτευτικής παράταξης.