Τετάρτη 10 Αυγούστου 2022
x

ΗΜΕΡΙΔΑ VORIA - ΜΠΙΛΛΙΑΣ: ΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟ ΤΟ 2030

Ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών έκανε λόγο για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που εκτείνεται σε μήκος 40 χιλιομέτρων και διατρέχει επτά δήμους.

Την εκτίμηση ότι το εμβληματικό έργο της αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης θα μπορέσει να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030 εξέφρασε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Πάρις Μπίλλιας, από το βήμα της ημερίδας της Voria.gr για το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ.

Ο κ. Μπίλλιας έκανε λόγο για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο που εκτείνεται σε μήκος 40 χιλιομέτρων και διατρέχει επτά δήμους. Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, ανέφερε πως στόχος είναι το αργότερο μέχρι τις αρχές του επόμενου χρόνου να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα, έτσι ώστε να «τρέξουν» οι απαραίτητες μελέτες και αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί με στόχο 2030 να έχουν ολοκληρωθεί όλες οι παρεμβάσεις. «Πιστεύω ότι μέσα από ευρωπαϊκούς πόρους, ΣΔΙΤ και ΕΤΕπ θα μπορέσουμε να χρηματοδοτήσουμε έργο. Είμαι αισιόδοξος, διότι μέσα από την ευρεία διαβούλευση με τους δήμους φάνηκε ότι είναι ένα έργο που όλοι θέλουν και όλοι πιστεύουν ότι είναι αναγκαίο. Θέλω να πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε, γιατί υπάρχει απόλυτη στήριξη από τον περιφερειάρχη, Απόστολο Τζιτζικώστα, και από το σύνολο των εμπλεκόμενων φορέων», ανέφερε ο κ. Μπίλλιας. Ο ίδιος σημείωσε πως η ενοποίηση του παραλιακού μετώπου θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της πόλης, θα την κάνει πιο φιλική στους πολίτες και στους επισκέπτες, θα δημιουργήσει νέα τοπόσημα, νέους χώρους αθλητισμού και πολιτισμού και περίπου 1.000 στρέμματα κοινόχρηστου δημόσιου χώρου που στη συντριπτική του πλειονότητα θα είναι πράσινο.

Ο κ. Μπίλλιας αναφέρθηκε και στα προβλήματα αντιπλημμυρικής θωράκισης της Κεντρικής Μακεδονίας, σημειώνοντας πως υπάρχει μεγάλο κενό σε μελέτες έργων για το περιβάλλον από το 2010 μέχρι το 2020, διάστημα κατά το οποίο η χώρα βρισκόταν στη δίνη της οικονομικής κρίσης. «Αυτό το κενό δεν καλύπτεται πολύ εύκολα», είπε, εξηγώντας ότι για μία περιβαλλοντική αδειοδότηση απαιτούνται δύο με τρία χρόνια, ενώ ο μέσος χρόνος ολοκλήρωσης αντιπλημμυρικών έργων είναι μία πενταετία. Αυτό, όπως είπε, σημαίνει ότι για έργα που σχεδιάζονται τώρα οι μελέτες θα είναι έτοιμες το 2024-25 δεν θα έχουμε μελέτες ώριμες. Ο αντιπεριφερειάρχης τόνισε ότι ένας τρόπος κάλυψης του κενού αυτού είναι τα έργα ΣΔΙΤ, ωστόσο, όπως είπε, πρέπει παράλληλα να βελτιωθεί το θεσμικό πλαίσιο αδειοδότησης των έργων, για τα οποία απαιτείται υπομονή και υπευθυνότητα, αλλά κυρίως μία συνέχεια. «Ως πόλη μάς διακρίνει ότι δεν έχουμε συνέχεια. Δεν μπορούμε ό,τι παραλαμβάνουμε να το απαξιώνουμε και να το αφήνουμε στην άκρη», είπε χαρακτηριστικά.

Ο αντιπεριφερειάρχης αναφέρθηκε και στην ανάγκη συνταγματικής αναθεώρησης ώστε να γίνει πράξη η αποκέντρωση, αναφέροντας ενδεικτικά ότι για μια σειρά αποφάσεων της περιφερειακής διοίκησης που απαιτούνται από τον σχεδιασμό μέχρι την υπογραφή σύμβασης απαιτείται διάστημα ενός χρόνου. «Οι μελέτες δείχνουν ότι τα δημόσια αγαθά και οι υπηρεσίες που παράγονται (σ.σ. από τους αποκεντρωμένους θεσμούς) ανταποκρίνονται καλύτερα στις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών», τόνισε και πρόσθεσε ότι ειδικά για τη Θεσσαλονίκη απαιτείται μητροπολιτική διοίκηση.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ