Skip to main content

Παππάς: Γιατί δεν γίνεται υπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας

Η απάντηση του αρμόδιου αντιδημάρχου για τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να γίνει πλέον υπόγειο πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας

Τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να γίνει πλέον υπόγειο πάρκινγκ στο έργο ανάπλασης που προωθεί ο δήμος Θεσσαλονίκης στην πλατεία Ελευθερίας εξηγεί ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς.

Η ανάρτησή του στο facebook έρχεται λίγα 24ωρα μετά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, όπου δεν κατάφερε η διοίκηση Μπουτάρη να περάσει η διοικητική αποβολή για το πάρκινγκ στην πλατεία Ελευθερίας.

Όπως εξηγεί ο κ. Παππάς, «η ενδεχόμενη προσθήκη υπόγειου Ρ θα μετέτρεπε την μελέτη επιφανειακής διαμόρφωσης σε κτηριακό έργο και μεταβάλλεται ουσιαστικά και καθ΄ ολοκληρίαν το φυσικό αντικείμενο». Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος περιγράφει και τα δύο σενάρια – επιλογές, τα οποία θα μπορούσαν να προχωρήσουν για την πλατεία Ελευθερίας.

Χθες και ο αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Γιώργος Δημαρέλος ξεκαθάρισε ότι η ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας δεν κινδυνεύει.

Όπως εξήγησε με ανάρτησή του, «όλες αυτές οι αποφάσεις είναι διαδικαστικού χαρακτήρα και έχουν να κάνουν με ήσσονος σημασίας θέματα και όχι καθοριστικά…».

Αναλυτικά η ανάρτηση του κ. Θανάση Παππά:

Είχα την ευκαιρία αρκετές φορές να τεκμηριώσω την άποψη μου, για το χειρισμό του θέματος, αναφορικά με τη ΠΛΑΤΕΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ.
Συνοπτικά υπενθυμίζω:

# Το 2012 έγινε η έγκριση διενέργειας αρχιτεκτονικού διαγωνισμού Δεν υπήρχε πρόβλεψη για σταθμό αυτοκινήτων.
# Η χωροθέτηση σταθμού αυτοκινήτων προβλέφθηκε στο Ν.2947/2Ο10 πλην όμως ουδέποτε κινήθηκε κάποια διαδικασία.
# Η ομάδα που πήρε το βραβείο ΔΕΝ είχε ειδικότητες για τη μελέτη υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων. (στατικά-γεωτεχνικά-κυκλοφοριακά-οικονομοτεχνικά)
# Η έγκριση ανάθεσης της μελέτης, στο πρώτο βραβείο του αρχιτεκτονικού διαγωνισμού, με προσθήκη στη σύμβαση να παραδοθεί και προμελέτη υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων, είναι κατά παράβαση των σχετικών διατάξεων και της προκήρυξης του διαγωνισμού. Περιέπλεξε περισσότερο τα θέματα γιατί μελέτη αρχιτεκτόνων, δεν έχει υπόσταση για ουσιαστική διερεύνηση.
# Η ενδεχόμενη προσθήκη υπόγειου Ρ θα μετέτρεπε την μελέτη επιφανειακής διαμόρφωσης σε ΚΤΙΡΙΑΚΟ ΕΡΓΟ. Μεταβάλλεται ουσιαστικά και καθ΄ ολοκληρίαν το φυσικό αντικείμενο.
(άλλα πτυχία, άλλος προϋπολογισμός, άλλες αμοιβές, άλλες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις, υποστηρικτικές μελέτες συν τα θέματα με την Αρχαιολογία)

Επομένως όσοι τώρα και εκ των υστέρων θεμελιώνουν την άποψη πως το έργο θα είναι ημιτελές (δεδομένου ότι δεν προβλέπεται η δημιουργία υπόγειου παρκινγκ) πρέπει να γνωρίζουν πως:

-έγκαιρα έπρεπε να θέσουν το θέμα αρμοδίως, για να αποφευχθεί η ημιτελής λύση...

Οι επιλογές ορίζονται από δυο σενάρια

ΣΕΝΑΡΙΟ 1ο.
Ολοκλήρωση της μελέτης, χωρίς σταθμό αυτοκινήτων

ΣΕΝΑΡΙΟ 2ο.
Αναστολή της σύμβασης και ανάθεση οικονομοτεχνικής μελέτης διερεύνησης σκοπιμότητας για υπόγειο σταθμό αυτοκινήτων.

Με άλλα λόγια :
- έπρεπε να διακοπεί η συνέχιση της αρχιτεκτονικής μελέτης και της σύμβασης, με συνέπεια- εκτός των άλλων ο μελετητής των αρχιτεκτονικών να ζητήσει αποζημίωση
- έπρεπε να γίνει νέα ανάθεση μελέτης σκοπιμότητας κατασκευής υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων και προκήρυξη νέου διαγωνισμού ανάθεσης μελέτης υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων, με νέο τεχνικό σύμβουλο, βάσει της νομοθεσίας.
- Μετά την διερεύνηση από άποψη βιωσιμότητας, ανταποδοτικότητας, περιβαλλοντικών επιπτώσεων και εφόσον θα είχε κριθεί συμφέρουσα η κατασκευή υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων να έπρεπε να προχωρήσουμε σε έκδοση Υπουργικής απόφασης για χαρακτηρισμό του έργου, ως ειδικού, ώστε τελικά να προκηρυχθεί ως έργο με το σύστημα σύμβασης παραχώρησης.

Συμπεραίνεται ότι και τα δυο δεν συμβαδίζουν.

Η διαγωνισμός αρχιτεκτόνων για πλατεία η άλλη μελέτη (με όλες τις ειδικότητες) για έργο ΚΤΙΡΙΑΚΟ.

Αναλυτικά η ανάρτηση του κ. Γιώργου Δημαρέλου:

Η ανάπλαση της Πλατείας Ελευθερίας δεν κινδυνεύει. Όλες αυτές οι αποφάσεις είναι διαδικαστικού χαρακτήρα και έχουν να κάνουν με ήσσονος σημασίας θέματα και όχι καθοριστικά. Γιατί συμβαίνουν όμως αυτά τα ευτράπελα;

Πρώτον, γιατί κάποιοι πρώην δημοτικοί σύμβουλοι της Πρωτοβουλίας θέλουν να εκδικηθούν τον Μπουτάρη. Έναν Μπουτάρη που πλέον έχει δηλώσει ότι δεν συνεχίζει. Ας τους κρίνουν οι συμπολίτες μας.

Δεύτερον, γιατί θεωρούν ότι έπρεπε να γίνει υπόγειο πάρκινγκ. Αυτό το επικαλούνται κυρίως δημοτικοί σύμβουλοι της μείζονος αντιπολίτευσης. Η πλάκα είναι ότι οι περισσότεροι από αυτούς θα είναι υποψήφιοι με επικεφαλής τον Νίκο Ταχιαο, που, προς τιμήν του, με ανάρτηση του τον Σεπτέμβριο στο Facebook, έγραψε ότι όσοι ισχυρίζονται ότι μπορεί να γίνει εκεί υπόγειο πάρκινγκ, κάνουν όνειρα θερινής νυχτός.

Τρίτον, γιατί το έργο γίνεται, και καλά, με «ακριβό» δανεισμό. Μισή αλήθεια = ψέμματα. Το έργο κοστίζει 2,500,000€. 1,200,00€ δινονται από το Πράσινο Ταμείο. 325,000€ από το Προγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. 975,000€ από το δάνειο της ΕΤΕπ, με επιτόκιο 2,2%. Ας μην γράψω περισσότερα, απευθύνομαι σε ανθρώπους που νιώθουν από επιτόκια, κόστος χρήματος κλπ. Ας κρίνουν.

Συμπέρασμα: Προσέξτε ποιους θα ψηφίσετε στις επόμενες εκλογες και αναλύστε τα κριτήρια τους. Όχι μόνο για Δημάρχους, αλλά και για δημοτικούς συμβούλους. Τα βλέπουμε στη Βουλή, ας μην τα δούμε σε τέτοιο βαθμό και στη Θεσσαλονίκη. Η επόμενη θητεία θα είναι δύσκολη στους Δήμους από μόνη της λόγω απλής αναλογικής. Ας στείλουμε τουλάχιστον ανθρώπους που θα τους ενδιαφέρει να πάει η πόλη ακόμα καλύτερα και όχι χειρότερα.