Skip to main content

Marketing Club:Ο Έλληνας που κατέκτησε την υψηλότερη κορυφή του κόσμου

Ο Παναγιώτης Κοτρωνάρος, αρχηγός της Εθνικής Ομάδας Ορειβασίας «HELLAS–ΕVEREST 2004» μίλησε για το θέμα της ηγεσίας και της ομαδικής εργασίας.

Με κομμένη την ανάσα παρακολούθησαν οι συμμετέχοντες το συναρπαστικό 7ο Business Networking Event του Marketing Club με θέμα: «Κατάκτηση της κορυφής», με εισηγητή τον κο Παναγιώτη Κοτρωνάρο, όπου με την ιδιότητά του ως Αρχηγός της Εθνικής Ομάδας Ορειβασίας «HELLAS–ΕVEREST 2004», αλλά και ως εκπαιδευτής ορειβασίας, αρχηγός βουνού και εκπαιδευτής στελεχών επιχειρήσεων, μίλησε για το πάντα επίκαιρο θέμα της ηγεσίας και της ομαδικής εργασίας.

Την εκδήλωση χαιρέτισε ο Πρόεδρος του Marketing Club, κος Τσαμπίκος Κοκκάρης, ο οποίος αφού ευχαρίστησε τον εισηγητή κο Παναγιώτη Κοτρωνάρο και την συγγραφέα και συντονίστρια της εκδήλωσης κα Σοφία Βόικου ανέφερε χαρακτηριστικά πως: «Για να πετύχεις μια ανάβαση στο Έβερεστ δεν είναι μόνο θέμα ψυχικής ή σωματικής κατάστασης... Θα πρέπει να έχεις οργανώσει ένα απόλυτα επαγγελματικό project», και έδωσε τη σκυτάλη στον κο Κοτρωνάρο θέτοντας το ερώτημα «Μπορούν άραγε το Everest και το Marketing να συναντηθούν;».

Ο κος Κοτρωνάρος κάνοντας προσομοίωση την μοναδική του εμπειρία επιβίωσης και κατάκτησης της κορυφής των Ιμαλαίων με την ελληνική ομάδα το 2004, με την κατάκτηση της κορυφής μίας επιχείρησης, αναφέρθηκε ότι για να επιβιώσεις στο βουνό όπως και στις επιχειρήσεις, θα πρέπει να μεταφέρει ο ηγέτης στην ομάδα του όραμα. Καθώς οι δύσκολες συνθήκες που επικρατούν (και στις δύο περιπτώσεις) κι εκεί που σε εγκαταλείπει το σώμα σου πολλές φορές, και φτάνεις στην εξουθένωση και αρχίζει να σε εγκαταλείπει η ψυχή σου, το πνεύμα είναι αυτό που θα σε βοηθήσει να προχωρήσεις στις προσπάθειές σου. Και το πνεύμα τροφοδοτείται από το όραμα.

Ο εισηγητής ανέφερε ότι το σπουδαιότερο μάθημα ηγεσίας και επιχειρηματικότητας που παίρνεις ανεβαίνοντας στο Έβερεστ είναι ότι αν πραγματικά σε ελκύει ο στόχος τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο, ανεξάρτητα από τα μέσα που έχεις στη διάθεσή σου ή από το που ξεκινάς. Αυτό ισχύει και στην επιχειρηματικότητα. Μετά τον ελκυστικό στόχο που θέτεις, σπουδαίο ρόλο παίζει η ξεκάθαρη στρατηγική αλλά και ο καθορισμός των πόρων που έχεις, ανθρώπινων και υλικών. Παράλληλα,  σημείωσε πως «Στην ορειβασία μετράμε και τα γραμμάρια που θα πάρουμε μαζί μας. Όλα είναι μετρημένα, το ίδιο και στις επιχειρήσεις. Ένα πολύ σημαντικό σημείο στην κατάκτηση της κορυφής είναι ότι θα πρέπει να τηρούμε τους κανόνες. Οι περισσότεροι άνθρωποι δε δίνουν σημασία στις λεπτομέρειες και για αυτό το λόγο «χάνουν» το παιχνίδι».

Σοφία Βόικου, συγγραφέας, Συντονίστρια της εκδήλωσης, Τσαμπίκος Κοκκάρης, Πρόεδρος Marketing Club, Παναγιώτης Κοτρωνάρος, Εισηγητής, Αρχηγός της Εθνικής Ομάδας  Ορειβασίας «HELLAS–ΕVEREST 2004», Ειρήνη Κόντρα, Αντιπρόεδρος Marketing Club



Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι όμως η αλλαγή πεποίθησης. Μέχρι τώρα ακούμε ότι ανεβαίνει στην κορυφή ο θαρραλέος. Η πράξη όμως δείχνει άλλη πραγματικότητα: Η κορυφή κατακτάται με επιμονή, πειθαρχία και προετοιμασία προς το στόχο. Τα βασικότερα skills που πρέπει να έχει ο ηγέτης είναι το χτίσιμο της ομάδας, αλλά και η παρατηρητικότητα. Ο ηγέτης πρέπει να παρατηρεί τους ανθρώπους όχι μόνο ως προς τις επιδόσεις του, αλλά και ως προς τους φόβους και τους προβληματισμούς του και να στέκεται δίπλα τους. Να μεταδίδει συνεχώς το όραμα, να παίρνει διαρκώς πρωτοβουλίες, να εστιάζει στην καλή προετοιμασία και στη στρατηγική και να αναλαμβάνει ρίσκο.

Ο κος Κοτρωνάρος κατά την εισήγησή του μετέφερε στο κοινό εικόνες και βίντεο από τη μοναδική εμπειρία κατάκτησης της κορυφής, όπου η ομάδα του βίωσε την ανθρώπινη απώλεια του πρώτου αρχηγού της ομάδας και που έπρεπε να επιβιώσουν σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες και να πάρουν αποφάσεις επιβίωσης εν μέσω κρίσης, καταχειροκροτήθηκε από το κοινό. Στη συνέχεια ακολούθησε διάλογος, αλλά και το καθιερωμένο cocktail networking του Marketing Club.