Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Δύο κρίσιμες εκκρεμότητες για το project του παραλιακού μετώπου

Μίνι διαβούλευση εντός δεκαημέρου για δυο σημεία του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης - Το πρώτο εξάμηνο του έτους το Προεδρικό Διάταγμα

Εντός των επόμενων δέκα ημερών αρχίζει η νέα μίνι διαβούλευση για το μεγάλο πρότζεκτ της ενοποίησης, ανάπλασης και αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου της Θεσσαλονίκης, σε μήκος 40 χλμ. από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι.

Διαβούλευση επί του σχεδίου έχει γίνει και έχει ολοκληρωθεί πολύ καιρό τώρα. Από εκείνη τη διαβούλευση προέκυψαν μια σειρά από ζητήματα προς αντιμετώπιση και παρατηρήσεις, οι οποίες διορθώθηκαν στην πορεία, με αποτέλεσμα πλέον να έχουν μείνει μόλις δύο θέματα με αντιρρήσεις και ενστάσεις φορέων, που απαιτούν τη νέα μίνι διαβούλευση, προκειμένου το πρότζεκτ να προχωρήσει.

Το πρώτο ζήτημα, σύμφωνα με πληροφορίες, αφορά στην έκταση του παλαιού εμπορευματικού σταθμού, ιδιοκτησίας ΟΣΕ/ΓΑΙΑΟΣΕ. Ενώ είχε συμφωνηθεί ο τρόπος αξιοποίησης του χώρου και όλα προχώρησαν πριν από ενάμιση μήνα η νέα διοίκηση του φορέα (προέκυψε μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών) αναίρεσε τα συμφωνηθέντα. Αποτέλεσμα είναι να μπαίνει εκ νέου στη συζήτηση ο συγκεκριμένος χώρος και πώς αυτός θα ενοποιηθεί με το παραλιακό μέτωπο, τι χρήσεις γης θα έχει κτλ.

Το δεύτερο ζήτημα αφορά στην έκταση του ΤΑΙΠΕΔ ανάμεσα στον διάδρομο προσγειώσεων – απογειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία» και του ThessIntec, στην ανατολική πλευρά, όπου έχει χωροθετηθεί η νέα ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη της Θεσσαλονίκης. Εκεί, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν υπάρχουν αντιρρήσεις ως προς τη δημιουργία της νέας ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, αλλά το ΤΑΙΠΕΔ ζητά την αξιοποίηση (ως αντάλλαγμα) έκτασης στην ίδια περιοχή περίπου 700 στρεμμάτων, όπου σχεδιάζει να δημιουργήσει κέντρο logistics.

Τα δύο αυτά ζητήματα είναι οι εκκρεμότητες για να ολοκληρωθεί πλέον ο σχεδιασμός, ο οποίος έχει αντιμετωπίσει όλα τα άλλα ζητήματα και τις παρατηρήσεις από τον Μάρτιο του 2023. Ακόμα και το ζήτημα που αφορούσε στην έκταση του αγροκτήματος του ΑΠΘ και είχε διχάσει και την πανεπιστημιακή κοινότητα.

Οι τελευταίες τροποποιήσεις είχαν γίνει και το σχέδιο ήταν στο αρμόδιο υπουργείο από τον προηγούμενο Ιούνιο. Ουσιαστικά με τις εκλογές έμεινε πίσω, με αποτέλεσμα πριν από λίγο καιρό να ξαναζεσταθεί και με τη μίνι διαβούλευση για τις σημειακές τροποποιήσεις, που θα γίνει τις επόμενες μέρες θα πάρει ολοκληρωμένο πλέον το δρόμο για να εκδοθεί το σχετικό Προεδρικό Διάταγμα.

Στόχος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, που τρέχει το όλο πρότζεκτ (ήταν άλλωστε πρωτοβουλία του περιφερειάρχη, Απόστολου Τζιτζικώστα), είναι να εκδοθεί το Προεδρικό Διάταγμα στο τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2024, όπως ανακοίνωσε προ ημερών και ο κ. Τζιτζικώστας, ώστε αμέσως μετά να αρχίσουν οι αρχιτεκτονικοί διαγωνισμοί και η τμηματική υλοποίηση του μεγαλόπνοου σχεδίου, το οποίο θα αλλάξει όχι μόνο την εικόνα της Θεσσαλονίκης και τη σχέση της με τη θάλασσα, αλλά θα της δώσει τη νέα της ταυτότητα, όπως επισημαίνουν οι αρμόδιοι.

Το πρότζεκτ θα γίνει πράξη κομμάτι κομμάτι, με κάποια τμήματα να είναι εξαιρετικά ώριμα για να υλοποιηθεί ο σχεδιασμός και να είναι τα πρώτα που θα αποκτήσουν τη νέα μορφή τους. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της λιμνοθάλασσας Καλοχωρίου, όπου όλες οι παρεμβάσεις που προβλέπονται να είναι και ήπιες και ώριμες προς υλοποίηση. Άλλα κομμάτια χρειάζονται πολλές και δύσκολες μελέτες και έτσι η υλοποίηση των παρεμβάσεων θα απαιτήσει χρόνια για να ολοκληρωθεί.