Skip to main content

Μήτρου: Πλήρης ανακαίνιση των ποδαλατόδρομων στον δήμο Θεσσαλονίκης

Ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης απαντά στην κριτική για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει ο ποδηλατόδρομος της Καραμανλή

Απάντηση στην κριτική σχετικά με την κατάσταση του ποδηλατόδρομου στην Κωνσταντίνου Καραμανλή δίνει με ανάρτησή του στο Facebook ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μήτρου.

Διαβάστε σχετικά: Ποδηλατόδρομοι Κ. Καραμανλή: Μετά τους ποδηλάτες τούς εγκατέλειψε και ο δήμος

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, οι ποδηλατόδρομοι έχουν δεχθεί αδικαιολόγητες φθορές, ωστόσο ο δήμος θα προχωρήσει στην πλήρη ανακαίνισή τους με την ανανέωση της διάρκειας ισχύος τους, μιας και πρόκειται για έργο πιλοτικού χαρακτήρα. «Τοπικές παρεμβάσεις γίνονται συνεχώς» προσθέτει ο κ. Μήτρου.

Σχετικά με την χάραξη των προσωρινών ποδηλατόδρομων στη δεξιά πλευρά της κίνησης των οδών, ο τεχνικός σύμβουλος του δημάρχου σημειώνει πως έγινε από τη συγκεκριμένη πλευρά καθώς «από την αριστερή πλευρά π.χ. από την πλευρά της νησίδας στην Λ. Κ. Καραμανλή απαγορεύεται από τους κανονισμούς».

«Το επιχείρημα ότι ακυρώνεται η χρηστικότητα μιας όδευσης έξι χιλιομέτρων γιατί κάποιοι οδηγοί καταλαμβάνουν κάκιστα την λωρίδα κίνησης των ποδηλάτων σε μερικά σημεία την ώρα αιχμής, ενώ πριν τη δημιουργία των ποδηλατόδρομων οι ποδηλάτες κινούνταν στην Λεωφόρο Κ. Καραμανλή μεταξύ διπλοπαρκαρισμένων αυτοκινήτων  και της κίνησης με ότι αυτό συνεπαγέτο για την ασφάλειά τους,είναι πιστεύω -το επιχείρημα- τουλάχιστον προβληματικό» συμπληρώνει ο κ. Μήτρου.

Αναλυτικά την ανάρτηση:

Δύο λόγια για τους ποδηλατόδρομους.

Με βάση το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης (ΣΒΑΚ) που θα εγκριθεί τους επόμενους μήνες,το δίκτυο τους θα επεκταθεί τα επόμενα χρόνια σε δύο φάσεις, με χρονικούς ορίζοντες το 2025 και το 2030.

Σε όποια οδό κατασκευασθεί αποκλειστική λωρίδα ποδηλατόδρομου θα γίνουν παράλληλα έργα ανάπλασης- αναβάθμισής της, κατόπιν διαβούλευσης με τους κατοίκους και τις παρόδιες επιχειρήσεις.

Το έργο για την κατασκευή ποδηλατόδρομου στην οδό Παπάφη είναι ενταγμένο σε μια κοινή εργολαβία με την ανακατασκευή των ποδηλατόδρομων δυτικά (στις οδούς Κουντουριώτου, Πολυτεχνείου κτλ), και έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Η αλλαγή στην χάραξη θα οδηγήσει  στην απένταξη του έργου ΣΥΝΟΛΙΚΑ και θα χαθεί η χρηματοδότηση από Ευρωπαϊκούς πόρους.Αυτό το διάστημα εργαζόμαστε σε συνεργασία με τους κατοίκους και τις τοπικές επιχειρήσεις που έχουν ιδρύσει σωματείο για να αντιμετωπίσουμε τα ζητήματα που δημιουργούνται. Ήδη υλοποιούμε σχέδιο για τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων στάθμευσης στην περιοχή.

Οι προσωρινοί ποδηλατόδρομοι έχουν πιλοτικό χαρακτήρα και κατασκευάσθηκαν για να δώσουν σε καιρό πανδημίας, ακόμη μια εναλλακτική σε όσους δεν έχουν άλλη δυνατότητα μετακίνησης,σε μια πόλη με προβληματικό δίκτυο μέσων μαζικής μεταφοράς. Π.χ.στους φοιτητές,που αυτήν την περίοδο δεν βρίσκονται στην πόλη μας, αλλά θα επιστρέψουν τους επόμενους μήνες και χρόνια, που επίσης θα έχουμε το πρόβλημα του ιού, αλλά θα υπάρχει σταδιακή  αποκλιμάκωση των συνεπειών της επιδημίας.

Επίσης θα πρέπει να τονίσω για ακόμη μια φορά ότι η χάραξη των προσωρινών ποδηλατόδρομων έγινε στη δεξιά πλευρά της κίνησης των οδών, γιατί από την ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΠΛΕΥΡΑ π.χ. από την πλευρά της νησίδας στην Λ. Κ. Καραμανλή ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ από τους κανονισμούς.

Η πλήρης ανακαίνιση τους- έχουν δεχθεί αδικαιολόγητες φθορές- θα επαναληφθεί  με την ανανέωση της διάρκειας ισχύος τους. Τοπικές επεμβάσεις γίνονται συνεχώς.

Το επιχείρημα ότι ακυρώνεται η χρηστικότητα μιας όδευσης έξι χιλιομέτρων γιατί κάποιοι οδηγοί καταλαμβάνουν κάκιστα την λωρίδα κίνησης των ποδηλάτων σε μερικά σημεία την ώρα αιχμής, ενώ πριν τη δημιουργία των ποδηλατόδρομων οι ποδηλάτες κινούνταν στην Λεωφόρο Κ. Καραμανλή μεταξύ διπλοπαρκαρισμένων αυτοκινήτων  και της κίνησης με ότι αυτό συνεπαγέτο για την ασφάλειά τους,είναι πιστεύω -το επιχείρημα- τουλάχιστον προβληματικό.

Τέλος θα δημοπρατήσουμε το επόμενο διάστημα -αφού ξεπεράσουμε τις δυσκολίες λόγω covid και της απεργίας-αποχής των μηχανικών από συμβούλια και επιτροπές- την κατασκευή νέων χώρων ελεύθερης στάθμευσης σε όλες τις  δημοτικές κοινότητες, που σε συνδυασμό με την απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων οχημάτων θα δημιουργήσουν νέα δεδομένα στην στάθμευση και της περιοχής της Λ. Καραμανλή.