Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019
x

Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΧΗΜΑΤΙΖΕΙ ΜΕΤΩΠΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΒΡΕΘΕΙ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΡΟ

Σχηματίζεται νέο μέτωπο στη Θεσσαλονίκη που προειδοποιεί την Αθήνα για την άσκηση πιέσεων, για το θέμα που έχει προκύψει για το μετρό Θεσσαλονίκης.

Το μήνυμα που δόθηκε από φορείς και εργαζομένους, παραμονή της πρώτης συνεδρίασης της τριμερούς επιτροπής, αύριο, για το Μετρό Θεσσαλονίκης, ήταν πολύ καθαρό: Η πόλη παρακολουθεί τις ενέργειες που γίνονται στην Αθήνα από το υπουργείο, θέλει λύση στα προβλήματα, συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου και είναι αποφασισμένη σε τεχνικό και πολιτικό επίπεδο να ασκεί συνεχώς πιέσεις.

Σε δύσκολες οικονομικά συνθήκες και με το έργο ¨παγωμένο¨, η ανησυχία για το τι θα αποδώσει η Τριμερής, είναι μεγάλη όπως μεγάλη και η απόφαση για να ασκηθούν πιέσεις, τόσο από οικονομικούς και τοπικούς φορείς, αλλά και από τους βουλευτές της Θεσσαλονίκης που θα πρέπει να σχηματίσουν μέτωπο και να υπερασπιστούν το σημαντικότερο έργο για την πόλη.

Το κλίμα ακόμη περισσότερο επιβαρύνεται, γιατί όπως έχει γίνει γνωστό κλιμάκιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα έρθει να ελέγξει το έργο που είναι συγχρηματοδοτούμενο και, βεβαίως, θα βρει εργοτάξια κλειστά.

Στη συνέντευξη που δόθηκε πριν μόλις λίγη ώρα στα γραφεία του Εμπορικού Συλλόγου, με συμμετοχή του προέδρου του Τμήματος Κ. Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, των δύο σωματείων εργαζομένων στο Μετρό και με την υποστήριξη του Εργατικού Κέντρου, τα πράγματα λέχθηκαν ξεκάθαρα, με το όνομά τους.  

Εμπορικός και τεχνικός κόσμος ζητάνε από το Γιάννη Μπουτάρη, επικεφαλής του κεντρικού Δήμου στη Θεσσαλονίκη, να αναλάβει το συντονισμό της ενεργοποίησης και κινητοποίησης φορέων και πολιτών.  Για το σκοπό αυτό, θα συναντηθεί ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ με το δήμαρχο Θεσσαλονίκης. Αν ο Δήμος δε μπει μπροστά, θα αναλάβουν το συντονισμό της πόλης, Τεχνικό Επιμελητήριο και Εμπορικός Σύλλογος.

"Το έργο έχει τραβήξει χειρόφρενο, είναι έξι μήνες σταματημένο. Η αγορά δεν αντέχει άλλο, έμποροι και επαγγελματίες έχουν ήδη πληρώσει με χρήμα και πολλοί με την καταστροφή τους, δύο φορές το Μετρό. Δεν παίρνουμε θέση για το ποιος φταίει, θέλουμε να συνεχιστεί το έργο και να ολοκληρωθεί και οδηγός σε αυτή την κινητοποίηση των φορέων πρέπει να μπούνε αυτοί που γνωρίζουν, δηλαδή το Τεχνικό Επιμελητήριο", τόνισε ο πρόεδρος του ΕΣΘ Παντελής Φιλιππίδης.

Ο κ. Φιλιππίδης πρόσθεσε ότι θα αναληφθεί δράση για να αποζημιωθούν όσοι επιχειρηματίες πλήγηκαν αλλά και συνεχίζουν να πλήττονται από το έργο του Μετρό κι΄ όχι απλά με μειώσεις συνδρομών και τελών.

"Πριν την κρίση, το διάστημα 2006-2009, έκλεισε στην Εγνατία το 40% των επιχειρήσεων, στα εργοτάξια επί της Δελφών ειδικά στο εργοτάξιο της ¨Ανάληψης¨, η καταστροφή είναι ολική και τώρα βλέπουμε ότι ένα έργο που ήταν να ολοκληρωθεί σε έξι χρόνια, βρίσκεται στον ένατο χρόνο. Αν δηλαδή πάρει 20 χρόνια για να τελειώσει, δεν θα υπάρχει κάποια ρήτρα που να καλύπτει όσους πλήττονται;" διερωτήθηκε.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Πάρις Μπίλλιας, δήλωσε πως έστω με καθυστέρηση, είναι θετική η συγκρότηση της τριμερούς επιτροπής (υπουργείο, Αττικό Μετρό και εργολάβος), αλλά πως δε θα πρέπει ότι θα υπάρχει αποτέλεσμα στο χρόνο που υποσχέθηκε ο αναπλ υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης, δηλαδή σε 15 μέρες.

"Εκτιμώ ότι δεν θα βρεθεί σύντομα λύση, θα απαιτηθεί χρόνος, μάλλον και πολλά χρήματα, σε μία δύσκολη συγκυρία. Ίσως να χρειαστούν και νομοθετικές ρυθμίσεις, διαδικασίες δηλαδή που παίρνουν χρόνο", είπε ο κ. Μπίλλιας.

Ωστόσο, μπορούν στο μεταξύ να συνεχιστούν οι αρχαιολογικές εργασίες, αφού υπάρχουν τα χρήματα της συμπληρωματικής σύμβασης. Να τελειώνουν τουλάχιστον οι εκκρεμότητες, μέχρι να ξεκαθαρίσει το τι θα γίνει και ποιος θα εκτελέσει το υπόλοιπο του έργου. Τα αρχαιολογικά μπορούν να γίνουν από τον ανάδοχο ή, διαφορετικά να γίνουν με ευθύνη της Αττικό Μετρό.

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο κ. Μπίλλιας είπε ότι τον ανησυχεί το... ενδιαφέρον της Ε.Ε., γιατί το πάγωμα του έργου της βασικής γραμμής μπορεί να επιβαρύνει και την επέκταση προς Καλαμαριά, έργο που εκτελείται κανονικά αλλά που δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει χωρίς την ολοκλήρωση του βασικού κορμού του Μετρό.

Από πλευράς των εργαζομένων, τοποθετήθηκαν οι πρόεδροι των δύο Σωματείων, οι Χάρης Κυπριανίδης και Σταύρος Στέτσικας. Το έργο βρίσκεται σε σημείο "0". Μετά από πολλά ψέμματα για χρονοδιαγράμματα, που όλα έχουν ανατραπεί ως σήμερα, σήμερα το έργο της βασικής γραμμής έχει οδηγηθεί σε αδιέξοδο.

Το υπουργείο υποσχέθηκε στους εργαζομένους ανάληψη πρωτοβουλιών για την εξεύρεση λύσης και την ίδια στιγμή, ο ανάδοχος συνεχίζει να απολύει και μάλιστα από τα σκάμματα της αρχαιολογίας, όταν υπάρχουν εργασίες να εκτελεστούν. Όπως είπε ο κ. Κυπριανίδης, πρόεδρος των εργαζομένων στον αρχαιολογικό τομέα, την ερχόμενη Δευτέρα 8 Ιουνίου, την απόλυση πλέον αντιμετωπίζουν οι 105 εργαζόμενοι του Τομέα που βρίσκονται για τρεις εβδομάδες σε εκ περιτροπής εργασία.

Οι απολύσεις κρέμονται και πάνω από τους 80 εργαζόμενους που έχουν μείνει στο κατασκευαστικό τομέα και όπως είπε ο κ. Στέτσικας, μόλις γίνουν οι εργασίες στο "Πανεπιστήμιο", μάλλον θα ακολουθήσουν και άλλες απολύσεις.

Σε ένα έργο που υποτίθεται ότι θα δούλευαν 3.000 άτομα, στις ...καλές του μέρες δούλευαν ως 1.200, που μετά μειώθηκαν στους 250 ενώ οι απολύσεις τους τελευταίους μήνες μπήκαν στην ημερήσια διάταξη.

Εκπρόσωποι φορέων και εργαζομένων επέμειναν ότι άμεσα θα πρέπει ο Υπουργός, με απόφασή του, να συγκροτήσει την Επιτροπή Παρακολούθησης του Έργου, στην οποία θα συμμετέχουν φορείς και εργαζομένοι, ώστε επιτέλους να γνωρίζει η πόλη τις ακριβώς συμβαίνει με το Μετρό.

Στη συνέντευξη Τύπου παρών ήταν ο πρόεδρος του ΕΚΘ Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης και από πλευράς ΕΣΘ ο αντιπρόεδρος Κοσμάς Καλογιάννης και ο γενικός γραμματέας Πάνος Μενεξόπουλος.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ